A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I have known him for a long time."

Fordítás:Régóta ismerem őt.

4 éve

14 hozzászólás


IstvanMorv

"Régóta ismerem" O.K. "Hosszú ideje ismertem." Az ismertem miért van múlt időben? "Hosszú ideje ismerem." lenne jó szerintem. Régen megismertem és most is ismerem. Ez teljesen összhangban van a "Régóta ismerem"-el is.

2 éve

GbornSzab

Talán a " hosszú idő óta " ismerem őt jobb lenne, a " hosszú ideig " helyett.

3 éve

Joeintheory

Miért nem jó, ismertem őt sokáig?

1 éve

csabee79

Mert az azt suggalja, hogy már nem él. I have known him for a long time - Ismerem régóta (még él) I had known him for a long time (before he died) - Ismertem sokáig (már nem él)

Remélem tudtam érzékeltetni a különbséget.

1 éve

Joeintheory

köszönöm szépen, annak van értelme :)

1 éve

kibla2
kibla2

Szerintem egyáltalán nem törvényszerű, hogy a befejezett jelenidőt a magyarban minden esetben múlt idővel fordítsuk (bár a legtöbbször úgy kell). Itt egy olyan kivételes eset van amikor a jelenidő a megoldás. "Régóta ismerem őt".

1 éve

tonia.jam
tonia.jam

azt is elfogadja, hogy "régóta ismertem őt". tudom, kicsit morbid, de olyan szitura gondoltam, amikor egy most elhunyt személyről beszélnek. akkor ez most szerintetek jó fordítás, vagy nem? ezekbe az igeidőkbe egy idő után mindig belezavarodom. :/ ha nem jó, akkor hogyan kéne angolul mondani az én fordításomat?

3 éve

csabee79

Ha halott, akkor az nem present perfect, hanem múlt idő.

3 éve

outsider1015

Az He has lived there for a long time-nál nem fogadta el Régóta él ott fordítást, csak a Régóta élt ott-ot

3 éve

GeriasGreg

"már ismerem őt régóta , miért nem jó..., attol mert nincs ott az already , nem tukorfordiasban siman igy hasznalom magyarban

3 éve

Tacsika
Tacsika

Ha "Régóta ismerem", akkor miért nem "I have know him for a long time"!? Nekem itt a known befejezett multat ad: Régóta ismertem őt! ...vagyis nincs többé! ...vagy akkor a Régóta ismertem őt! hogy nézne ki!? Help!

2 éve

miskei
miskei

"régről" ismertem őt. ???

1 éve

kiscjerdna

Rég ismertem őt. Nekem így is megfelel. Neki nem.

1 éve

KonczAndrea

Ismerem régóta őt, miért nem jó?

9 hónapja