"Mankenlerin siyah elbiseleri var."

Çeviri:The models have black dresses.

4 yıl önce

16 Yorum


Dpumetin

the models have the black dresses yazdım yanlış dedi. siyah elbiseleri derken the black dresses dememiz gerekmiyor mu.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. "mankenlerin siyah elbiseler var" diyemiyoruz değil mi? burada -i hali Türkçedeki "var" cümlelerinde otomatikman geliyor zaten, ve belirtme hali (ismin -i hali, accusative) değil, tamlamadan dolayı geliyor, "metin'in ceketi" dediğimizde de asla "the metin's jacket" demeyiz, "metin's jacket" deriz sadece. Bir de bu 3. tekil şahısta kafa karıştırıyor sadece, diğer şahısları düşünün "benim siyah elbiselerim var" diyoruz, "benim siyah elbiselerimi var" değil :)

özellikle have/has ile birlikte geldiğinde THE anlamı tamamen değiştiriyor, dikkat. https://www.duolingo.com/comment/1646458

4 yıl önce

cgidik

Burada belki şöyle düşünülebilir, siyah elbiseler derken cok genel bir ifade var. Uzun, kisa vs... herhangi bir özellik yok. Anlam genel olduğu için "the" kullanılmamış olabilir.

4 yıl önce

LoRdS31

The models yerine models yazdim diye kabul etmedi. Bir sebebi var mi yoksa hata mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

olabilir ama tam doğru değil (ekleriz). şöyle ki, Türkçede, genel olarak mankenlerden bahsedince "vardır" deriz cümlenin sonunda. belli bir grup mankenden bahsederkense "var". ama dediğim gibi eklenebilir

4 yıl önce

Berse269

İs kullanılmazmı :-(

3 yıl önce

mucahitacar

Sonu dress degilmi, neden dresses oldu?

3 yıl önce

BraKamber

Çünkü elbiseleri diyor çoğul olunca s gelir

3 yıl önce

elvanelvan88
  1. Sahislardan bahsediyoruz have yerine has olmasi gerekmiuomuydu ??
3 yıl önce

elvanelvan88

3.sahis

3 yıl önce

Tugceozturk7

Mankenler dediği için onlar kalıbına girer yani çoğul o yüzden have kullanılır

2 yıl önce

BozkurtKamil

Neden mannequin geçerli değil

3 yıl önce

muratcantu3

Dress-es sondaki es neden geldi

2 yıl önce

306fato

The models black dresses yazınca anlamı ne olur söylerseniz sevinirim

2 yıl önce

efesayar1

The moldels have black dresses oluyor hadi kolay gelsin :)

2 yıl önce

SPEREFE

The models have the black dress yazdım olmadı dreses oluyormuş

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.