A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"This hotel does not serve lunch."

Fordítás:Ez a szálloda nem szolgál fel ebédet.

4 éve

15 hozzászólás


fectroll
fectroll

"Ez a szálloda nem 'ad' ebédet" is helyes.

3 éve

patti79

a szálloda soha semmilyen körülmények között nem szolgál fel ebédet. a személyzet annál inkább. a szállodában.

4 éve

Harga
Harga

Így igaz, de azért a fordítás korrekt.

4 éve

Zsuzsizsuzso

Nem , nem korrekt a fordítás, éppen azért, mert a szálloda nem személy, és a magyarban bizony személy szolgál fel. Szálloda legfeljebb szolgál vmivel. Tehát max: Ez a szálloda nem szolgál ebéddel.

2 éve

attilaszabo1986

szólloda?!

4 éve

MsMCallas
MsMCallas

Szolgáltat? Ha már ott van a felkínált lehetőségek között és egy szolgáltatásról van szó... Miért hibás akkor?

4 éve

kogu4
kogu4

There is no lunch in this hotel. (?!)

3 hónapja

Tamas51

"Nincs ebéd ebben a szállodában." Ilyet is lehet mondani csak ez már egy másik mondat.

3 hónapja

kogu4
kogu4

Igen, ez egyszerű magyaros gondolkodás. Meg kell tanulni az angolok által használt kifejezést.

3 hónapja

szaszbalint1117

Miért nem jó, hogy "Ez a hotel nem szolgál ebédet?"

2 éve

Tamas51

Elvileg jó csak kicsit nekem is furcsán hangzik. Talán egy fokkal kicsit másabb ha mindenképp a "szolgál"-t szeretnéd használni ha úgy mondod, hogy: Ez a hotel nem szolgál ebéddel. Nincs itt semmi gond a mintamondattal sem, nem kell feltétlen újabb fordítást kitalálni.

2 éve

karak74

Az én értelmezésemben szolgálni urat vagy királyt lehet, ebédet nem.

1 éve

Harga
Harga

Így elfogadta: "Ez a szálloda nem szolgál fel ebédet."

1 éve

karak74

Számítottam erre/ilyen válaszra, mivel erre én is gondoltam. Csak nem akartam az összes igekötőt kivesézni, mert így is hosszú hsz-eket szoktam írni. Az azért ugye érezhető, hogy ha (persze egy morbid környezetben, pl. kannibáloknál) mondjuk a Bélát szolgálom fel, akkor nem biztos, hogy a Béla kedvében fogok járni. Ellenben az az eset, amikor a Bélát szolgálom. (Pl. a negyediket.) Ezt a különbséget érzem a szolgál ebédet és a szolgál fel ebédet között.

1 éve

MartonGeza

A "felszolgál" és a "fölszolgál" csereszabatosan használható a magyar nyelvben. Ámde: mivel a nyelvünkben túl sok az "e" hang, a választékos beszéd igénye, hogy - ahol lehet - inkább "föl"-t használjunk a "fel" helyett. Azért a "fel" is "Majdnem jó".

3 éve