"One of my friends knows you."

Fordítás:Egy barátom ismer téged.

February 24, 2014

26 hozzászólás

Népszerű hozzászólások szerint

BernadettH1

Meghallgattam vagy háromszor,de a knows,sehogy sem jött le nekem. Mèg akkor sem mikor kiírta,hogy knows. Amit ên hallottam az news. Mert határozottan ú-t hallottam!

March 31, 2014

Bagyes

Én tízszer hallgattam meg lassításban és tízszer rendes sebességgel és nem értettem. Eddig azt hittem nekem nincs hallásom az angolhoz. Többször jelentettem, hogy ezek a digitális technikával összevágott géphangok élvezhetelenek. Semmi válasz eddig - csak ilyen van nekik. Nekem megvan a Click Angol alkalmazás, ott kitűnő a kiejtés, ajánlani tudom. Ez a DUOLINGO sem rossz, a hibáit nem számítva :-)

April 3, 2014

Bagyes

Ismétlésben újból hallottam a mondatot. Nekem most kirakós játékban jött, így könnyű volt a megértés, mivel nem kellett megérteni, viszont ez a mondat egy korábbi variációhoz képest azért volt meglepő, mert a "knows"-t egy másik hölgy mondja, pontosabban azt vágták be. Ezért a mondatok nem életszerűen hangzanak, hanem úgy mintha egy robot beszélne. (Bocs túl sokat írtam.)

April 10, 2014

Zsubri

Nem kellene erőltetni a magyar fordításban a határozott névelő kitételét a birtokos személyjeles névszó elé. A magyarban ez nem kötelező, sőt....

June 10, 2014

nagymari

Bernadettel mélyen egyetértek, én is news-t hallottam.

May 2, 2014

BelaKosa

Talán, mert a szó elején levő k-t nem ejtik?

May 8, 2014

vasvariistvan

Jól hallottátok;nem ejti a K-t. Jól teszi mert nem is kell.

August 3, 2018

MarcsiHorvath

barátaim közül az egyik ismer téged -" az egyik " helyett egy -et fogadta el.... BARÁTAIM KÖZÜL EGY ISMER TÉGED -talán lehet javítani., ha nem elfogadom, mert örülök ennek a lehetőségnek .

June 8, 2014

MarcsiHorvath

Bejelentettem

July 25, 2014

Berci20

Kedves Csilla! Én nem éreztem Akos Sz. írásait alázásnak, viszont tökéletesen egyetértek azzal, amiket írt, s ezért is pontoztalak Téged le, s őt meg "fel"! Én már nem tartom magam kezdő angolosnak (jópár évig tanultam), de ha jól gondolom, te még az elején tartasz a "hosszú útnak"! :) Ami a lényeg: tényleg nem Puha Gábor kérdésére válaszoltál, s úgy érzem emiatt lett köztetek is a vita!

January 15, 2016

bela0830

Azt írja a helyes válaszban "Egyik barátom ismer téged" Ha egyik akkor több is van ezért többes szám a friends és semmi köze az igei polemizáláshoz

January 28, 2016

P.Gabor

Miért használ itt 's' -t a friends végén?

March 2, 2014

csilla69

Ezen itt én is megakadtam, de segítettek, megpróbálom érthetően leírni neked. Az - of my friends- egy kifejezés, ami nagyjából azt jelenti, hogy a -barátaim közül-. Az -one of my friends ( knows you)- jelentése-a barátaim közül egy van ( aki ismer téged)-. Így már E/3 személybe van a kifejezés , ezért kell az ige végére a "s". Remélem érthetően leírtam, ha esetleg nem, valaki biztos tud jobban segíteni.

March 2, 2014

AkosSz.

Kár, hogy a barát az főnév, tehát az általad leirt módon nem kaphatna - s toldalékot. Azért van többesszámban, mert a 'one of my friends' szószerinti jelentése : 'a barátaim közül az egyik'. Vagyis az összes barátomat említem fel ilyenkor noha csak az egyikükre gondolok.

September 20, 2014

csilla69

nem akarok veled vitatkozni, de ugyan azt írtad le amit én, csak másképpen fogalmaztad. szerintem a "barátaim közül az egyik" és a "barátaim közül egy van" ugyan azt az értelmezést kapja

September 30, 2014

AkosSz.

Vitatkozni nem is kell, mert írásban van szóval visszakereshető ki mit írt. Az általad leírtak közük ez volt értelmetlen: "... Így már E/3 személybe van a kifejezés , ezért kell az ige végére a "s". ..." Itt kevered azt a szabályt, hogy az ige E/3 személy esetén "s" toldalékot kap, DE a "friends" az nem ige hanem főnév és azért kapja az "s" toldalékot, mert többesszámot jelöl és ez független az igés szabálytól, amiről ismétlem itt szó sincsen. Ez két külön dolog.

September 30, 2014

csilla69

ok, én írtam el a főnév helyett igét írtam , de a lényeg akkor is ott volt és aki akarta az megértette, közel 1 éve írtam azt a hozzászólást. igazad van, én kérek elnézést .....

October 1, 2014

fectroll

"... Így már E/3 személybe van a kifejezés , ezért kell az ige végére a "s". ..." Nos, akkor én meg had kötekedjek veled egy kicsit! Amit Csilla írt az teljesen jó, ám arról nem ő tehet, hogy "kevesek" értik, hogy "az ige végére" az a MONDATBAN LÉVŐ IGÉRE VONATKOZIK, s így értelmetlenné válik a szájkarate. Persze az is igaz, hogy ez nem P.GÁBOR kérdésére a válasz, úgyhogy "MINDENKI NYUGODJON LE A .......!!!"

November 27, 2014

AkosSz.

fectroll: Az, hogy becitált egy másik létező szabályt, attól még nincs rendben a dolog. Véleményem szerint Csilla benézte a dolgot és amikor a főnévi -s végződés volt a kérdés automatikusan az ige szabályt alkalmazta és benézte a főnevet. Ez támasztja alá a hozzászólása közbenső oda vissza szerkesztése, amit te már nem látsz. Ezt muszáj volt helyre rakni, mert megtévesztett a válaszával egy csomó tanuló embert, akinek hirtelen le se esik, hogy a friend az nem is ige. Csilla még a figyelmeztetésem utána is megvolt győződve, hogy hogy rendben van Gábor kérdésére adott válasza, hiszen ezt írta " ...a lényeg akkor is ott volt és aki akarta az megértette..." már pedig marhára nem adta meg a választ, hogy a főnév az miért is kapott -s végződést. Abban is igazad van, hogy felesleges volt a szájkarate, mert amikor a tévedést helyre raktam, akkor meg kellett volna köszönni a helyre igazítást, nem pedig az arc vesztéssel foglalkozni.

November 27, 2014

AkosSz.

"...ok, én írtam el a főnév helyett igét írtam , de a lényeg akkor is ott volt és aki akarta az megértette,..." Ahogy mentegetni próbálod a helyzetet egyre rosszabb lesz. Szóval szerinted csak az a baj a hozzászólásoddal, hogy főnév helyett igét írtál? Hát nem! Hiszen írsz arról is, hogy: "... Így már E/3 személybe van a kifejezés..." Már pedig az, hogy egy főnév többesszámban van és így -s végződése lesz, annak az égvilágon semmi köze annak, hogy milyen személyben van az alany. Hibáztál ezzel semmi gond, korrigáltam, de azt hogy ezen erőlködsz az már inkább fura. És NEM, az írásodban nem volt ott a lényeg (szó nem esik a többesszámi végződésről), és aki akarta volna az se tudta volna megérteni az alapján, amit írtál, mert félrevezetted (akaratlanul is) másokat. Javaslom itt hagyd abban, mert lévén írásos nyoma van az előzményeknek ezen már csak rontani tudsz. (bár látom utólag már módosítod a hozzászólásod, de 16-os szinted ellenére a jelek szerint még mindig nem érted miről is van szó, hiszen hibás magyarázatodban csak részben írtad át.)

October 1, 2014

csilla69

most ismét visszaírtam, mert ha jól elolvasod, teljesen érthetően írtam le. a barátaim közül egy ismer téged , és így E/3 ba kerül a főnév és ezért kap "s" végződést az ige. max annyit hibáztam, hogy a főnév helyett kifejezést írtam, de sehol nem írtam a "friends" igének.

October 1, 2014

AkosSz.

"...ha jól elolvasod, teljesen érthetően írtam le. a barátaim közül egy ismer téged , és így E/3 ba kerül a főnév és ezért kap "s" végződést az ige. max annyit hibáztam, hogy a főnév helyett kifejezést írtam, de sehol nem írtam a "friends" igének...." Csilla69 azt ugye tudod, hogy PGabor kérdése, amire válaszoltál ez volt: "...Miért használ itt 's' -t a friends végén?..." Na ezen a ponton feladtam, mert gőzöd nincs róla, mit írsz. Egy korai még elnézhető hibádat próbálod gyerekesen mentegetni és ez már nem is nevetséges hanem felnőtt fejjel szánalmas. Ebben nem asszisztálok tovább. További sikeresebb angol tanulást kívánok!

October 1, 2014

szabo-judit

én megértettem

January 3, 2019

AkosSz.

Mármint azt értette meg, hogy a friends végén azért van az "s" végződés, mert többesszámban van és nem azért, mert harmadik személyben az ige mögé (esetünkben knows) végére oda került az "s" végződés? Akkor jó.

January 4, 2019

P.Gabor

Így már értem, köszönöm. Lehet az a gond, hogy a példa magyar fordításából indultam ki.

March 3, 2014

TthKlmn

Itt már semmi sem tuti! Kihangsúlyozza hogy egy barátom és azt írja hogy friends, mit írna a nyolc barát esetén?

August 8, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.