A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Hétfőn szórakozni megyünk."

Fordítás:On Monday we go out.

4 éve

3 hozzászólás


Madmanus

A "We go out on Monday" miért nem jó? Van valami szabály az időhatározó helyére?

4 éve

Maminti.
Maminti.

Azt hiszem, mivel ez egy adott kifejezés (szleng?) ezért itt nem szabványos a szórend. Mert pl. Hétfőn játszani megyek = I go to play on Monday* Szóval alapesetben az időhatározót a mondat végére kell tenni. Persze vannak kivételek...

4 éve

bruati

Az időhatározó lehet a mondat elején is. viszont a we go out azt jelenti hétfőnként szórakozni járunk és akkor (on) Mondays. A helyes We are going out on Monday.

4 éve