Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bizim bir takvimimiz var mı?"

Çeviri:Do we have a calendar?

0
4 yıl önce

25 Yorum


kitapkokusu

american ingilizcesinde got olmadan da kullanabilir miyiz? have we a calender gibi

3
Cevap ver4 yıl önce

omercito
omercito

Bu şekilde kullandığınızda bariz bir gramer hatası yapmış olursunuz. Doğru kullanımlar için yukarıdaki yorumumu inceleyebilirsiniz.

3
Cevap ver4 yıl önce

Berkeahan1

Aynen

0
Cevap ver7 ay önce

MehmetKucu1

Aslinda ne demek istedigimiz anlasilir got olmasa bile. Yinede gramer kurali der ki kullan got'u kurtar... :)

2
Cevap ver3 yıl önce

erdem96

Have we got veya do we have ile başlayabilirsiniz

1
Cevap ver3 yıl önce

erenfil

Gizli do does var aslında... Çoğu zaman kullanılmıyor(soru olmayan olumlu cümleler için) ama sorularda do does ortaya çıkar ve başa gelir :-) artık anlatabildiğim kadar...

2
Cevap ver3 yıl önce

omer1993

Have we a calendar ???

1
Cevap ver4 yıl önce

omercito
omercito

Bu şekilde bir gramer hatası yapmış oluyorsunuz; çünkü bu cümlenin ya yardımcı fiili eksik, ya da fiili. Aşağıdaki örnekleri inceleyebilirsiniz:

Bu iki cümlede yardımcı fiil "do", fiil ise "to have":

  • "We [do] have a calendar." - OLUMLU
  • "We don't have a calendar." - OLUMSUZ
  • "Do we have a calendar?" - OLUMLU SORU
  • "Don't we have a calendar?" - OLUMSUZ SORU

Bu iki cümlede yardımcı fiil "have", fiil ise "to get":

  • "We have got a calendar." - OLUMLU
  • "We haven't got a calendar." - OLUMSUZ
  • "Have we got a calendar?" - OLUMLU SORU
  • "Haven't we got a calendar?" - OLUMSUZ SORU
20
Cevap ver14 yıl önce

AhmetKarak

Have we got a calendar olur

0
Cevap ver4 yıl önce

galipakta

Evet got neden kullanılıyor?

1
Cevap ver4 yıl önce

canankarac

got ı ne zaman kullanıyoruz, nerelerde

1
Cevap ver4 yıl önce

haticemetin

Burada takvimden kasıt "calendar" mı Aslında ben "timetable" ı anladım bu cümlede.. "Do we have a timetable?" ı kabul etmesi lazımdı.

1
Cevap ver2 yıl önce

dilara90

Got neden kullaniliyor ki

0
Cevap ver4 yıl önce

incikin_
incikin_

"have got "İngiliz İngilizcesinde daha yagın olarak kullanılan biçimdir. Anlam bakımından "I have" ile aynı.

0
Cevap ver2 yıl önce

enis.sahin

We have a calendar niye yanlis

0
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümle soru şeklinde.
"We have X" cümlesinin soru şekli "DO we have X?"dir.

0
Cevap ver2 yıl önce

Velikarak

Have we got a calendar? bir başka şekli. Ben Have we a calendar? dedim yanlış dedi.

0
Cevap ver2 yıl önce

incikin_
incikin_

• "Do we have a calendar?" Amerikan İngilizcesindeki yaygın kullanım.
• "Have we got a calendar?" İngiliz İngilizcesindeki yaygın kullanım.
• "Have we a calendar?" Bu yapı günümüzde yaygın değil. Çoğu dilbilgisi kitabında da yanlış kabul ediliyor. Ama ara sıra çocuk şarkılarında vs. duyabilirsiniz).

0
Cevap ver2 yıl önce

Rodkey

Biz bir takvime sahip miyiz demiyor ki takvimimiz var mı diyor yani sanki "hiç takvimimiz var mı" anlamı çıkardım ben ' Is there any..' kullandım. Daha açık anlamlı cümleler tercih edilmedi.

0
Cevap ver2 yıl önce

incikin_
incikin_

Esasında "we have" çok yaygın olarak kullanılan bir yapı; ama bize bu fiil genellikle "sahip olmak" anlamıyla öğretildiğinden, bu cümleyi kavramak zor oluyor.

Anadili İngilizce olan birisi bu cümleyi görünce aklına ilk gelen: "Burada takvim var mı / yakınlarda bakabileceğimiz bir takvim var mı?" olur.

• "Do we have a printer here?"
= Aslında orada kullanabileceğimiz/elimizin altında bir yazıcı olup olmadığını soruyorum. Sahibi biz olmayabiliriz pekala.

• "Do we have cold water in the fridge?"
= Dolapta/içebileceğimiz/hazırda soğuk suyumuz var mı diye soruyorum. Senin suyun benim suyum kavgası yapmaya gerek yok...

0
Cevap ver2 yıl önce

ersinturac

bu cümleyi "do we have our calendar" şeklinde yazabilir miyiz. bizim takvim-imiz(our) gibi düşünerek.

0
Cevap ver2 yıl önce

incikin_
incikin_

"We have X" zaten "Bizim X'imiz var." anlamını tamamen karşılıyor. (Bir de Türkçe daha zor diyorum inanmıyorlar...) Araya bir de "our" koymamız yanlış olur.

Ama illa ki "we have our X" kullanalım derseniz, başka cümlelerde olabilir:

● "Do we have our calendar here?" derseniz: "(Bizim) takvimimiz burada mı?"

● "Do we have our own calendar?" derseniz: "(Bizim) kendi takvimimiz var mı?"

1
Cevap ver2 yıl önce

ersinturac

evirip çevirip aynı şeyleri soruyorum sanırım şimdi onu farkettim :)

0
Cevap ver2 yıl önce

nazkeskin10

neden do yu koymak zorundayız

0
Cevap ver1 yıl önce

nazkeskin10

anladım teşekkürler

0
Cevap ver1 yıl önce