"Bizim bir takvimimiz var mı?"

Çeviri:Do we have a calendar?

February 24, 2014

16 Yorum
Tartışma kilitli.


erenfil

Gizli do does var aslında... Çoğu zaman kullanılmıyor(soru olmayan olumlu cümleler için) ama sorularda do does ortaya çıkar ve başa gelir :-) artık anlatabildiğim kadar...


omer1993

Have we a calendar ???


omercito

Bu şekilde bir gramer hatası yapmış oluyorsunuz; çünkü bu cümlenin ya yardımcı fiili eksik, ya da fiili. Aşağıdaki örnekleri inceleyebilirsiniz:

Bu iki cümlede yardımcı fiil "do", fiil ise "to have":

  • "We [do] have a calendar." - OLUMLU
  • "We don't have a calendar." - OLUMSUZ
  • "Do we have a calendar?" - OLUMLU SORU
  • "Don't we have a calendar?" - OLUMSUZ SORU

Bu iki cümlede yardımcı fiil "have", fiil ise "to get":

  • "We have got a calendar." - OLUMLU
  • "We haven't got a calendar." - OLUMSUZ
  • "Have we got a calendar?" - OLUMLU SORU
  • "Haven't we got a calendar?" - OLUMSUZ SORU

kitapkokusu

american ingilizcesinde got olmadan da kullanabilir miyiz? have we a calender gibi


omercito

Bu şekilde kullandığınızda bariz bir gramer hatası yapmış olursunuz. Doğru kullanımlar için yukarıdaki yorumumu inceleyebilirsiniz.


erdem96

Have we got veya do we have ile başlayabilirsiniz


Muygun05

We have a calender. (Olumlu cümle).

Do we have calender? (Soru şekli)

Amerikan İngilizcesi'nde "have got" -> "have" şeklinde kısaltılır.

Ben Amerikan İngilizcesi'ni daha çok beğeniyorum. Gereksiz detaylar ve saçma sapan telaffuzlar yok.

İyi çalışmalar...


EmrahBa

Keşke şu büyük harfle başlamasalar cümleye, hemen belli oluyor ne olacağı


haticemetin

Burada takvimden kasıt "calendar" mı Aslında ben "timetable" ı anladım bu cümlede.. "Do we have a timetable?" ı kabul etmesi lazımdı.


Velikarak

Have we got a calendar? bir başka şekli. Ben Have we a calendar? dedim yanlış dedi.


incikin_

• "Do we have a calendar?" Amerikan İngilizcesindeki yaygın kullanım.
• "Have we got a calendar?" İngiliz İngilizcesindeki yaygın kullanım.
• "Have we a calendar?" Bu yapı günümüzde yaygın değil. Çoğu dilbilgisi kitabında da yanlış kabul ediliyor. Ama ara sıra çocuk şarkılarında vs. duyabilirsiniz).


Ahmetzcan74357

Is there our a calendar? Olmadı neden


nazkeskin10

neden do yu koymak zorundayız

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.