Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bizim yemeğimiz yok ama en azından suyumuz var."

Çeviri:We do not have food, but at least we have water.

1
4 yıl önce

36 Yorum


dilbereroglu

'We have not food' nicin kabul edilmiyor

14
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

geniş zamanda olumsuz yaparken do/does not kullanıyoruz. nasıl ki "we eat not" değil "we do not eat" diyoruz, "we have not" da diyemeyiz. have yardımcı fiilkense (yani başka fiil varken, mesela present perfect), elbette "have not" deriz, örn "we have not eaten"

29
Cevap ver4 yıl önce

selocakcak

Anlamadigim nokta bu zamana kadar hep have sahip olmak havent sahip olmamak seklinde ogrendik ve we haven't food = yiyecegimiz yok demek degil mi? We have no food cumlesini kabul ediyor ama neden we havent food kabul edilmiyor.

2
Cevap ver2 yıl önce

altunufuk

Dil bilgisine aykırı. "We do not have food.", "We don't have food", "We have no food" olası cevaplardan. Ayrıca "ama en azından suyumuz var." kısmı eksik.

2
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"We do not food." diye bir şey yok

8
Cevap ver4 yıl önce

altunufuk

'have' yazmayı atlamışım. Düzelttim.

2
Cevap ver4 yıl önce

TugayTq

we do not have food demen gerek

-3
Cevap ver4 yıl önce

merfarukKe

Food = meal deģil midir

5
Cevap ver4 yıl önce

C0S4R

İngilizcenin ayrıntıları :)) Aynı değiller. Food geneldir ve gelişi güzel herhangi bir yiyeceği niteler. Meal ise öğün anlamındadır. Food pişirilince meal oluyor . Food=Yiyecek Meal = Yemek

12
Cevap ver4 yıl önce

KaptanMagara

"Food" yiyecek demektir. Cevapta yemek icin "meal" kullanilmasi gerekli.

2
Cevap ver4 yıl önce

RahenMivse

"we do not have food however at least we have water " ??

2
Cevap ver4 yıl önce

ersinturac

however cümle başında,but cümle içerisinde. kullanılıyor.

1
Cevap ver2 yıl önce

enis.sahin

Buradaki at in kullanimini aciklayabilirmisiniz

2
Cevap ver3 yıl önce

denklemsurat

at least bir kalıptır ve en azından anlamına gelir.

9
Cevap ver3 yıl önce

emraktas

Bir onceki baska bir ornek icin at least'i sonda kullanmama yanlis dedi. Bir hata mi var?

2
Cevap ver3 yıl önce

yarengms

İlk cümle neden have got yapisi ile kullanilamiyor,"got" anlami ne kadar farklilastirir nerelerde kullanilir?

1
Cevap ver3 yıl önce

EdaAkd
EdaAkd

Ben de merak ediyorum. Birisi yardımcı olursa çok iyi olur.

0
Cevap ver3 yıl önce

Dissappointed

at kullanimini biri bana aciklayabilirmi lütfen

1
Cevap ver3 yıl önce

000Sjan

At least bir kalıptır. Birlikte kullanilir.

1
Cevap ver3 yıl önce

ar84

We do not have = we have not got

1
Cevap ver2 yıl önce

ugur.aksoy

Do nun işlevi nedir acaba bu cümlede gelme sebebini anlamadım:-(

0
Cevap ver4 yıl önce

altugcyhn

geniş zamanda olumsuz yapılırken do yada does kullanılır. Burdaki görevi yardımcı fiil

3
Cevap ver4 yıl önce

M.kara

have in işlevi nedir acaba burda sadece do not desek olmaz mi

0
Cevap ver4 yıl önce

altunufuk

to have: sahip olmak. "I have food."ın karşılığı "Yemeğe sahibim." ya da "yemeğim var."dır. "Yemeğim yok" demek için "I do not have food". diyebilirsin. 'have' kullanmazsan cümle yüklemsiz olmuş olur. "do not" fiili olumsuz yapmak için kullanılır. Cümleyi fiilsiz olumsuz yapamazsın.

8
Cevap ver4 yıl önce

Haggra
Haggra

We have no food...

0
Cevap ver4 yıl önce

frigid123

We have no food neden kabul edilmiyor?

0
Cevap ver4 yıl önce

MacitSerhat
MacitSerhat

Got'ın gelmesinin nedeni nedir

0
Cevap ver3 yıl önce

begusq
begusq

We dont have any food but at least we have water any niçin yanlış

0
Cevap ver3 yıl önce

ozlena

At least we den önce mi kullanilmak zorunday dı neden

0
Cevap ver3 yıl önce

criminal34

Öyle bir zorunluluğunuz yok. We den sonrada kullanılabilir.

0
Cevap ver2 yıl önce