Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bizim yemeğimiz yok ama en azından suyumuz var."

Çeviri:We do not have food, but at least we have water.

4 yıl önce

35 Yorum


dilbereroglu

'We have not food' nicin kabul edilmiyor

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

geniş zamanda olumsuz yaparken do/does not kullanıyoruz. nasıl ki "we eat not" değil "we do not eat" diyoruz, "we have not" da diyemeyiz. have yardımcı fiilkense (yani başka fiil varken, mesela present perfect), elbette "have not" deriz, örn "we have not eaten"

4 yıl önce

selocakcak

Anlamadigim nokta bu zamana kadar hep have sahip olmak havent sahip olmamak seklinde ogrendik ve we haven't food = yiyecegimiz yok demek degil mi? We have no food cumlesini kabul ediyor ama neden we havent food kabul edilmiyor.

2 yıl önce

altunufuk

Dil bilgisine aykırı. "We do not have food.", "We don't have food", "We have no food" olası cevaplardan. Ayrıca "ama en azından suyumuz var." kısmı eksik.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"We do not food." diye bir şey yok

4 yıl önce

altunufuk

'have' yazmayı atlamışım. Düzelttim.

4 yıl önce

merfarukKe

Food = meal deģil midir

4 yıl önce

C0S4R

İngilizcenin ayrıntıları :)) Aynı değiller. Food geneldir ve gelişi güzel herhangi bir yiyeceği niteler. Meal ise öğün anlamındadır. Food pişirilince meal oluyor . Food=Yiyecek Meal = Yemek

4 yıl önce

KaptanMagara

"Food" yiyecek demektir. Cevapta yemek icin "meal" kullanilmasi gerekli.

4 yıl önce

RahenMivse

"we do not have food however at least we have water " ??

4 yıl önce

ersinturac

however cümle başında,but cümle içerisinde. kullanılıyor.

2 yıl önce

enis.sahin

Buradaki at in kullanimini aciklayabilirmisiniz

3 yıl önce

denklemsurat

at least bir kalıptır ve en azından anlamına gelir.

3 yıl önce

emraktas

Bir onceki baska bir ornek icin at least'i sonda kullanmama yanlis dedi. Bir hata mi var?

3 yıl önce

yarengms

İlk cümle neden have got yapisi ile kullanilamiyor,"got" anlami ne kadar farklilastirir nerelerde kullanilir?

3 yıl önce

EdaAkd
EdaAkd

Ben de merak ediyorum. Birisi yardımcı olursa çok iyi olur.

3 yıl önce

Dissappointed

at kullanimini biri bana aciklayabilirmi lütfen

3 yıl önce

000Sjan

At least bir kalıptır. Birlikte kullanilir.

3 yıl önce

ar84

We do not have = we have not got

2 yıl önce

ugur.aksoy

Do nun işlevi nedir acaba bu cümlede gelme sebebini anlamadım:-(

4 yıl önce

altugcyhn

geniş zamanda olumsuz yapılırken do yada does kullanılır. Burdaki görevi yardımcı fiil

4 yıl önce

M.kara

have in işlevi nedir acaba burda sadece do not desek olmaz mi

4 yıl önce

altunufuk

to have: sahip olmak. "I have food."ın karşılığı "Yemeğe sahibim." ya da "yemeğim var."dır. "Yemeğim yok" demek için "I do not have food". diyebilirsin. 'have' kullanmazsan cümle yüklemsiz olmuş olur. "do not" fiili olumsuz yapmak için kullanılır. Cümleyi fiilsiz olumsuz yapamazsın.

4 yıl önce

Haggra
Haggra

We have no food...

4 yıl önce

frigid123

We have no food neden kabul edilmiyor?

4 yıl önce

MacitSerhat
MacitSerhat

Got'ın gelmesinin nedeni nedir

3 yıl önce

begusq
begusq

We dont have any food but at least we have water any niçin yanlış

3 yıl önce

ozlena

At least we den önce mi kullanilmak zorunday dı neden

3 yıl önce

criminal34

Öyle bir zorunluluğunuz yok. We den sonrada kullanılabilir.

3 yıl önce

neslihancbn

meal niye kabul edilmiyor

3 yıl önce

criminal34

meal öğün yerine geçiyor o yüzden kabul edilmiyor.

3 yıl önce

yok300465

We have not meal but least we have water yazdım ama kabul etmedi :(

3 yıl önce

TurkanUlka

Her defada farkl sahip olma şekilleri verdi kafam karıştı

2 yıl önce

ilhanUluks

"We have food" doğru ise "we have not food "da doğru olması gerekmez mi ?

1 yıl önce

gnyayse

niye not değil no oldu şimdi . Bu doğrumu yanlışlıkmı var yoksa acep

1 yıl önce