"Mymotherwillnotbeabletocome."

Fordítás:Édesanyám nem fog tudni jönni.

4 éve

15 hozzászólás


JuditMontvay

az anyám/édesanyám nem lesz képes jönni - megoldásként nem jó?

4 éve

ronkovics86

De, már igen. :-)

4 éve

KuruczTom

Hát, nem túl magyaros

4 éve

Xelph

,,Hát"-tal tényleg nem illik mondatot kezdeni, és én is szoktam a ,,tud valamit csinálni"-t jövő időbe tenni. Akkor én sem vagyok magyar?

4 éve

rfvijn1

Mar ha ennyire temanal vagyunk, h fordifanatok a "Hat" szlenget...? Remelem nem "back"-kel.. : )

3 éve

Gigi453766

Mit jelent az able to? Mikor használjuk?

3 éve

Xelph

„be able to + bare (simán az ige szótári alakja, mert a szerkezet végén ott van már a »to«) infinitive” = képes, -hat, -het, rajtunk kívül eső okokból, míg a „can” ugyanúgy képes, tud, -hat/-het, de azért, mert megtanultuk, illetve szabad.

Pl.:

  • I can swim but I am not able to swim because the water is cold. =Tudok úszni, de nem vagyok képes úszni, mert hideg a víz. - habár képes vagyok rá, mert tudok úszni, de nem akarok megfázni. :-)

  • You are able to walk in the city, your leg has recovered. = Tudsz sétálni a városban, a lábad meggyógyult. - most már képes vagy az eddig kivitelezhetetlen dolgokra.

  • The baby can walk, he is 3 years old. = A baba tud sétálni, ő három éves. - tehát tud már járni.

  • Can I watch television? = Nézhetek televíziót? - meg van-e engedve?

  • Etc. ... (Latin: „Et cetera” = stb. ...) ;-P

3 éve

Gy.B.

Azert azt tegyuk hozza, hogy a can-nek csak jelen ideju alakja, es sima mult alakja van (could)

Ezert pl. perfectekben, vagy jovo idoben a can helyett mindenkeppen "be able to"-t kell hasznalni.

Illetve... A could nem csak azt jelenti, hogy tudott, hanem a felteteles alak is. (tudna) Ha biztosra akar menni az ember, hogy a jelentes a mondatban a "tudott", akkor inkabb "I was able to swim" :XD :XD```````````````````````````````````````````

3 éve

Xelph

Köszönöm a kiegésítést, nekem csak az alapjelentése jutott eszembe, de többen együtt majd csak összerakjuk a dolgokat. ;-P

3 éve

Bella622365

Nem tud ....

2 éve

evairenpinter

"Az anyám nem lesz képes idejönni." - Így fordítottam. Jó?

1 éve

GyrgyMth

Nem fog tudni? Fog tudni??? Mindig a főnévi igenév után tesszük az időhatározó szót, nem??? Aludni fog...vagy fogg aludni????

1 éve

eminens2

Itt a tagadó mondat miatt mindenképpen és mindig fordul a szórend: Jönni fog-nem fog jönni, látni fogja-nem fogja látni. 2018.08.10.

4 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.