Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Co říkal?"

Translation:What did he say?

0
1 year ago

12 Comments


Paula.slanickova

Prosím vás nemá byť v tomto prípade "says" kedže je to tretia osoba. Ďakujem :)

0
Reply1 year ago

JanTatouse
JanTatouse

Pokud se používá pomocné sloveso, v tomto případě did, 's' se k hlavnímu slovesu nepřidává.

Někdy se v takových případech přidává právě k tomu pomocnému slovesu - viz. 'I do, he does' nebo 'I have been, he has been'. Ale k hlavnímu slovesu nikdy.

0
Reply1 year ago

kubagrepl

Nemá tu být spíše does?

0
Reply1 year ago

kacenka9
kacenka9
Mod

To by byl pritomny cas. Zde je minuly 'did'

0
Reply1 year ago

Rohlik5

Jde prelozit? Co řikal? I jako : What he said?

0
Reply1 year ago

JanTatouse
JanTatouse

Nejde. V přímé otázce je nutné použít pomocné sloveso (v tomto případě did).

0
Reply1 year ago

JirkaS1947

Proč je špatně "What did he tell"?

0
Reply8 months ago

JirkaS1947

Proč je špatně "What did he tell?" Jaký je rozdíl mezi say a tell?

0
Reply16 months ago

Filomena.Prvni

Hm. Též jsem použila "tell" - "Tell me..." znamení "Řekni (pověz) mi..." A zde to nejde. I don't know why.

0
Reply4 months ago

Zabza3
Zabza3

proč jsou otázky s tell bez odpovědí?

0
Reply4 months ago

JirkaS1947

Ptal jsem se před 2 měsíci a žádná odpověď a tak jsem hledal ... a velmi zjednodušeně: říkat komu = tell, říkat co = say

0
Reply4 months ago

kacenka9
kacenka9
Mod

Nejsou lidi. V teto chvili je v kurzu anglictiny pro cechy 1,5 cloveka a to neplaceni dobrovolnici, kteri maji denni zamestnani, rodiny a tak podobne. Neni od veci si obcas neco najit mimo. Napriklad zde.

https://www.helpforenglish.cz/article/2006031101-pleteme-si-say-tell-speak-talk

0
Reply4 months ago