1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Keveset tudok hozzátenni mos…

"Keveset tudok hozzátenni most."

Fordítás:I have little to add now.

February 24, 2014

28 hozzászólás


Adrienn912857

Miért have van ott? Nem értem a have jelentését itt :/


AgnesBedo

Csak gondolom, nem biztos :-) nekem kevés van, amit hozzá tudok adni, de a can - nal is jónak kell lennie.


johalasz46

I can add a little now. - nem fogadta el...De elfogadja "a" nélkül ! - 2021.10.


punkmalac

A főnévi igeneves leckénél van erről szó. Olyan, mint a német "habe zu+infinitiv" szerkezet, amit kb úgy lehet fordítani, hogy "Nekem van egy kevés hozzáadandóm".


miklos44

Szerintem az" I can add a little now"-nak jó, a give nem hozzáad, hanem csak ad, ezért nem pontos.


germanboy_

Az "I can add a little now" helyes


DnesGyrgy

De nem fogadja el, csak a határozatlan névelő nélkül.


tibo1977

A bit miért nem jó?


punkmalac

És a few? Túl sok a variáció, túl kreatívak vagyunk. :)


KristfTthB

Miert ez a szorend? A little miert elozi meg a to add.et??


vasvariistvan

Itt a little a mondat tárgya és ezért áll az állítmány (ige) után.


Margo73

biztos, hogy ez a jo nyelvtani szerkezet?


Pifta

ez jó. De a "I can give little now" is jó (nak kéne legyen)


SndorKausi

I can add little now? szerintetek?


nagyenyed

nekem jónak tünik, küldd be!


fectroll

WRONG! You did not write the "add". That was the problem.


bela0830

hm, kicsit furcsa a kiejtés!!


Csen.

Először rosszul írtam, akkor alul helyes megoldásként ezt írta: I can add a little now. Másodjára azt írtam: I can add a little now, mint ahogy azt a duo jelezte. Most nem fogadta el! Hogy is van ez? Az "I have a little to add now" magyarul nem inkább "Most kevés hozzáfűznivalóm van" lenne?


Judit392728

Nem lehet know a have helyett.., így miért nem helyes vajon?


Pola51

Ez az én gondom is.


Zotya242

Csak sejtem, hogy a "know" az a tudásra vonatkozik, a "can" meg hogy képes valamire, meg tud csinálni. Ebből kifolyólag a "can" valószínűleg jó lenne. De csak találgatok. Valaki okosabb biztos el tudná mondani hogy is van ez.


n.k.zsuzsa

Így van, jó a can. A know itt nem működik.

I can add little now.


malackutya

"Keveset tudok hozzátenni most." ezt kellett magyarra fordítani erre: I have little to add now. / Most kevés hozzátenni valóm van. Ez a magyar fordítás jobb lenne. A felajánlott know miatt nem fordítjuk have-vel! A kettő üti egymást, a have birtoklás beletételét kéri! ha pedig "tud", akkor legyen "know". Na, ezért szeretem a szó szerinti fordítást! ahol csak lehet. Itt nagyon kellett volna (többnyire nem fogad el szinonimát). Vagy fogadja el mindkettőt - a jót is -.


zsonzsi

Jól írtam mégis rossznak hozta fel


Csumbagambra

Nálam mindez a sima múltidő gyakorlatcsoportban van. Miért?


armiba

A fordítandó szövegben a "keveset tudok..." fordulat szerepel, a megoldásban pedig a "keveset kell..." Ejnye, szerkesztők! Figyeljetek jobban!


Zotya242

Nem jól mondod, mert a Have to = kell.


johalasz46

Igen! Viszont ha a have és a to közé vmi kerül, akkor már nem felszólítás! Vszínűleg ezért teszik be a tárgyat a have után...De ettől még a z I can add a little nekem tetszetősebb megoldás...- 2020.08.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.