A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Régen nem ivott bort."

Fordítás:He did not use to drink wine.

4 éve

14 hozzászólás


Orsi1026

a magyar mondatból nekem nem egyértelmű, hogy a use to formát kellene használni...

4 éve

bindanino

a régebben valaha valaki valamit csinált szerkezetre van egy kifejezés a used to. sy used to do sg.

kérdés tagadás esetén a did-del használjuk amit szótári alak követ: use

I did not use to get up early-régebben nem szoktam korán kelni

Did you use to smoke?-dohányoztál régebben?

4 éve

EditSarosi

Köszi, így már értem

1 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Nekem se, ezért is jó csapdának. Nekem inkább Present Perfectnek tűnt.

3 éve

Baarborka

Before vagy earlier... Szó szerint egyik sem "régen" De ha az egyiket elfogadjuk, akkor a másikat miért nem? (szerintem a "use to" szerkezet is elfogadható lehetne, az én fejemben is megfordult. Csak azért nem választottam, mert inkább állításnál mint tagadásnál használjuk : régen ezt vagy azt csinált)

4 éve

Sotech1

Bár nem rontottam el mert a segítség hasznos volt, de: Ez a mondat így vessző nélkül azt jelenti, hogy "régen volt már, mikor utoljára bort ivott". Ha az angollal meg kellene egyeznie, akkor fontos(!) a vessző a magyar mondatban, "Régen, nem ivott bort.", azaz "Azelőtt nem ivott bort", ha nem akarunk vesszőt tenni. Beszédben is pont a vesszőnél van a lényeg, mert a vesszőig a hanglejtés emelkedik, majd egy pici szünet után a mondat végéig süllyed. A másik jelentésnél pedig egyenletes a hangmenet. ...ilyenkor mindig rájövök, milyen szép is a magyar nyelv. :)

2 éve

malackutya

A vesszot nyugodtan elfelejtheted angolban.

2 hónapja

timi839

He did not drink wine formerly.ezt elfogadta

4 éve

sz.szilvia95

A long ago jo de az hogy long time ago mar nem...mi is a kulonbseg??

3 éve

nyulasidaniel

For a long time a végére nem fogadta el

3 éve

Pendra37

A Formerly tuti nem jó

4 éve

Mdea15

Na most akkor melyik jo???

11 hónapja

malackutya

Use to.

2 hónapja

gorgenyiz
gorgenyiz

Ez nem egy szerencsés példamondat, mert így leírva nekem kizárólag azt jelenti, hogy hosszú ideje nem ivott bort. De szóban hangsúlyozhatjuk úgy hogy azt jelentse, régen nem szokott bort inni (de mostmár iszik)

2 hónapja