1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The cat jumps on top of the …

"The cat jumps on top of the table."

Çeviri:Kedi masanın üzerinde zıplar.

February 25, 2014

8 Yorum

Konu önem sırasına göre

ndizdar

Kendisi tersini sordugunda "masanin uzerine" demisti simdi "uzerinde" isteyip kabul etmedi

November 19, 2014

MehmetUgur246540

"Kedi masanın üzerine zıplar " Çevirisi de doğru olmalıdır.


Zeynep607118

Burada "top" kelimesinin kullanılması şart mı? "on" yeterli olmuyor mu?


MehmetUgur246540

Generally, we use “on” when it is a normal place to put something:

The keys are on the table. And we use “on top of” when it is an unusual place to put something: The keys are on top of the refrigerator.


Sadkz1

İngilizce bilsek zten cevap beklemezdik neden dilimizde de yardim etmedin


MehmetUgur246540

Yaklaşık 1 yıl sonra gelen bu soruya şaşırdım. Genelde Türkçe öğrenen yabancılar olduğu için İngilizce açıklama yapmıştım. O zaman size de Türkçe açıklama yapayım. "On" "üzerine/de" zarfını bir şeyi her zamanki yerine koymak istediğimiz zaman kullanırız." Anahtarlar masanın üzerinde" örneğinde olduğu gibi. "On top of " üzerine/de zarfını ise bir şeyi her zaman konulduğu yerden farklı bir yere koymak istediğimiz zaman kullanıyoruz. "Anahtarlar buzdolabının üzerinde" örneğinde olduğu gibi. İngilizce açıklama yaptığım için kusuruma bakmayın. Bir Türk'ün de bakacağını düşünememiştim.Bir sonrakinde 2 dilde de açıklama yaparım.


lkin630169

The cat jumps on top of the table


MehmetUgur246540

Kedi masanın üzerine ya yerden ya da bir başka nesne üzerinden zıplayabilir, yoksa masanın üzerine önce çıkıp orada akrobatlık yapıp bir insan gibi ziplaması düşünülemez.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.