"You spoke with my sister."

Çeviri:Siz benim kız kardeşimle konuştunuz.

4 yıl önce

21 Yorum


turgayatli

Kız kardeşim demek şart mı? Kardeşim demek yetmez mi?

4 yıl önce

[aktif olmayan kullanıcı]

    İngilizce'de kardeş için ayrı bir kelime var kardeş "sibling" oluyor yani Sister kardeş olamaz yetmez :-)

    DeğiştirSil3 yıl önce

somy_71

    Yetmez çünkü sister kelimesinin kelime anlamı kız kardeş demek. :) Yani kız kardeş ve kardeş kelimelerinin ingilizce karşılıkları farklı o yüzden kız kardeş demek zorundasınız bir nevi. :)

    4 yıl önce

huspeed

    Sen kız kardeşimle konuştun yazdım kabul etmedi

    3 yıl önce

candost2
    candost2

    Acaba burada "speak with" yerine "speak to" kullanabilir miydik?

    3 yıl önce

lgirgin1

    "To"yu talk to derken kullanabiliriz. Speak derken with ile kullanmak zorundayız

    3 ay önce

Furkan_07
    Furkan_07

    Uzun zamandır bir çok alıştırma da "bacı" sözcüğü için düzeltme gönderiyorum ama takan yok. İngilizceyi İngiliz gibi düşünmeyi öğrenmişsiniz ama Türkçeyi Türk gibi düşünmeyi öğrenememişsiniz. "Bacı" kaba bir sözcük değildir, sister gibi kız kardeş demektir. Kendi dilinize bu denli uzak olmayın.

    8 ay önce

hocaaam

    hatun kisiye yan gozle bakilmadigini belirtmek icin haşaa dunya ahret bacimsin seklinde de kullanilir

    5 ay önce

buket190879

    Go mu diyo with mi dio belli degil

    1 yıl önce

leyla.06

    Sen yerine siz kullandim ama kabul etmedi. Ikisinin ayrimina nasil varacagiz.

    3 yıl önce

DefneKolay

    İkisi de kabul ediliyor ve öyle bir ayrım yok zaten. Başka bir hata yapmış olmalısınız

    3 yıl önce

Beyburr

    Benim kabul etti

    3 yıl önce

Blent776677

    Kardes yazarsaniz dogal olarak yanlış kabul edecektir cunku kardes sibling demek

    2 yıl önce

AlperAktas06

    Konuştun yerine Konuşmuşsun yazdım Di li veya Mişli geçmiş zaman oldugunu nasıl anlayacağız ??

    2 yıl önce

incikin_
    incikin_

    -mişli geçmiş zaman Türkçede iki anlamda kullanılıyor:

    1) Türkçedeki ilk kullanım yeri başkasından duyduğumuz/bizaat şait olmadığımız şeyleri aktarmak:

    "Kız kardeşimle konuşmuşsun." (Kulağıma geldi, kuşlar söyledi.)

    İngilizcede "had V3"nin böyle bir anlamı yok. Yani "You had spoken with my sister." cümlesini Türkçeye "Kardeşimle konuşmuşsun" olarak çevirmek mümkün değil.

    2) Türkçede diğer kullanımı geçmişteki bir olaydan önce olan başka bir olayı anlatmak. İşte bu kullanımı İngilizceyle ortak. Mesela,

    "(Buraya gelmeden önce) kardeşimle konuştun/konuşmuştun."
    =You had spoken with my sister (before you came here.)

    Bu anlamda HAD V3'li zamanda kurulan cümleler için ipucumuz -MİŞ/-MIŞ.
    You HAD spoken: KonuşMUŞtun.
    She HAD written: YazMIŞtı.

    2 yıl önce

AlperAktas06

    Teşekkürler :)

    2 yıl önce

MustafaEmi261674

    Siz benim kız kardeşimle konuştunuz yazdım kabul etmedi saçma

    1 yıl önce

SedaAslan1

    "kız kardeşimle konuş" diyecek olsak nasıl yazılır mesela? talk mı dememiz gerek? geçmiş zamandan bahsederken was kullanmamız gerekmiyor muydu? bana biraz kafa karıştırıcı geldi. talk-spoke arasındaki farkı çözemedim

    1 yıl önce

IKnowIAmAw

    Gecmis zamanda 2. Anlam kullaniliyor. Burada secilen fiil speak, onun 2.hali ise spoke. Was ve were, am is ve are in 2.anlami. oyle dusun.

    4 ay önce

Baykan5

    Ablasi oldugu belli degil.Siz benim kiz kardesimle konustunuz.Yanlis degil...

    1 yıl önce

Abdurrahma541359

    Siz kızkardeşimle konustunuz yazdim kabul etmedi illa benim kelimesi mi koyacaz

    1 hafta önce
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.