"Jego dzieci czytają gazetę."

Tłumaczenie:His children read the newspaper.

February 25, 2014

20 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


AgniesiaDeresia

Skąd mam wiedzieć że tu powinno być the. W zadaniu z pl na en nie ma napisane że chodzi o tę gazetę


NewOneUsername

Ja wpisałam 'a' i zostało uznane za poprawne. Wygląda na to, że bezwzględnie każdy rzeczownik w liczbie pojedynczej potrzebuje przedimka: 'a' jeśli mówimy o czymś ogólnie, 'the' - jeśli mówimy o tej konkretnej rzeczy.


julia2j2

dlaczego nie może być "a newspaper"


Tajler04

Też bym chciała wiedzieć ta różnice chyba... To jest jego gazeta dlatego the. Miło bybylo gdyby ktoś wyjaśnił =)


EwuniaIva

Dlatego ze gdy mowimy o czyms po raz pierwszy to piszemy "a" za to "the" piszemy gdy mowimy o czymś po raz drugi albo ...o czymś konkretnym... Czyli naszej GAZECIE tej określonej GAZECIE


Agata118938

no wls mam to samo


Damian3307

Ja napisałem a newspaper i zaliczylo


Kinga249931

Tez tak napisalam i mi nie zaliczylo...


piotr523492

Dlaczego nie moze być "reading " jezeli jest pytanie "czytają " czyli czynność wykonywana teraz.


Sylwia1446

Mam pytanie, bo nie rozumiem: czemu nie pisze sie childrens tylko children? Bo sie zastanawiam i noe mam pojecia...


monika650143

Liczba mnoga nieregularna tak jak man i men


Bejbis2

Bo to juz jest liczba mnoga a pojedyncza to child.


AnnaObrbsk4

His children reads newspeaper


Lena451378

Napisałam tek i byłoźle , powinno być "a newspaper" to jest głupie


ahacz21

Troche bezsens bo miałem poprawną formę i zerwało streak punktów


dzisiu

Chciałbym wiedziec dlaczego " a newspaper" jest nie poprawne przeciez przy liczbie mnogiej jak chcemy wskazać jedna gazetę jak uzyjemy a to jest jakaś gazeta a the t konkreta gazeta z kolei samo newspaper oznaczlo by iele gazet. Proszę o uzasadnienie.


br0d4
Mod
Plus

Ależ "a newspaper" to też poprawna wersja. https://forum.duolingo.com/comment/35608643 §2.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.