quartzhun

Javítások

Hurrá! Egy év után elkezdték újra javítgatni és kiegészíteni a hibás-hiányos mondatokat. Köszi Adam1978 :)

December 24, 2016

20 hozzászólás


Adam1978

Szívesen! Kb. száz mondattal bővült is már időközben a tanfolyam. Főleg a módbeli segédigéknél, a would-hoz például beraktam pár tucatot :) Másutt (pár helyen) inaktiváltam mondatokat, amelyek nem olyan jól illusztrálták a szavak jelentését, vagy túl homályosak voltak (és aránytalanul sok küszködést okoztak), és cserébe aktiváltam más mondatokat, amelyek jobban szemléltetik a szó tipikus jelentéseit. Korábban bíztam benne, hogy a programozók hatékonyabbá teszik számunkra a kiértékelés folyamatát, de a közeljövőben erre nincs sok kilátás. Mindenesetre most a fő célom az, hogy helyes, jogos, indokolt fordítások sehol se maradjanak ki az elfogadott lehetőségek közül.


Murphys8

Én is köszönöm Adam1978-nak a lelkiismeretes munkát! Még szent este reggel 8:42-kor is kaptam tőle egy elfogadott mondatról visszajelzést! És a többi lelkes segítőről se feledkezzünk meg, mint fmk64 és AndrsBrny, akiktől szintén kapok visszajelzéseket! Talán olvassák néha a fórumot is... :)


laaszlo.n

Bővülni nem fognak esetleg az anyagok?


quartzhun

Szerintem, nem valószínű, mivel az eredeti angol tananyag van átültetve magyarra. :( Pedig én eljátszanék vele felsőfokig. :)


laaszlo.n

Kár, szerintem egy kis kiegészítéssel, akár prémium fiókok hozzáadásával, bőven megérné az időt/energiát a fejlesztőknek. Egy olyan országban, ahol a teljes lakosság 10%-a használ egy ilyen segédletet, szóval lenne rá igény és nagyon nagy gondok lehetnek az oktatásban szerintem.


Adam1978

Tematikus kiegészítő ismereteket tudunk szerkeszteni, amelyeket pár tíz lingotért lehet beszerezni, pl. más nyelvű tanfolyamokon van ilyen randizáshoz/udvarláshoz, egyes ünnepek, események kapcsán vagy éppen szólások, beszédfordulatok (idiómák) tanítására, teljesen önkéntes alapon. Én is szeretnék majd itt egy-két hasonlót berakni, de előbb a maradék hibajelentéseknek legalább a többségét szeretném feldolgozni. Még kb. 110 ezer van, bő fele annak, amennyi idén februárban volt. Néhány ismeretnél még közel 5000 van, másoknál csak pár tucat, de már az ismeretek (skillek) közel kétharmadánál 1000 alatt van a számuk. Azt szeretném, ha egyik alatt se lenne kb. 500-nál több, illetve a rövidebb anyagoknál 200-nál több, és természetesen egyik mondatnál se legyen kb. 5-nél több hibajelentés. Ezek persze folyamatosan érkeznek, pl. sokan újra meg újra reklamálják, hogy a „men” helyett „mans”-nek kéne lennie. :D


wirwil

Jaja, nekem is érkeznek az e-mail-ek. :) Adam1978.


Dundi500

Hali! Adam1978. -tól kérdezném (bár lehet, hogy nem itt kellene), hogy napok óta nem működik a Megmártózás és az egymás közötti levelező rész. Mi a gond ezzel, mikor fogjuk visszakapni ?


Adam1978

Elnézést a kései reagálásért. A Megmártózás már nem fog visszatérni, ezt maga Luis jelentette be időközben. Az egymás közti levelező részről nem tudok semmit.


Ilcs4

A Ruházat résznél a leírásnál azt írja hogy "2 x 2 = 2 -> two times " Nem nagy hiba de azért gondoltam leírom.


Adam1978

Már javítottam is. Az „egy megy egy”-et szintén. :)


lovi1988

Az angol fa További névmások szekciójában van egy példamondat: Those are my book. Itt a book-ot szerintem többes számban kéne írni.


Ilcs4

Sziasztok Ma már 2x is előfordult hogy amikor befejeztem egy leckét akkor nem lépet tovább. Ott ragadt az utolsó feladatnál és nem tudtam semmit se csinálni. Majd utána néztem hogy a mainap szerzet pontjaim is eltüntek (és így nem is tudok újakat szerezni hogy legalább a széria meg legyen.) És a hátra lévő időt is rosszúl írja.


anitus83

Az "Alapok 1" leírásánál azt hiszem találtam egy hibát... A névelőnél ezt írjátok: "FIGYELEM! Az angol nyelvben, ha az alany egyes számú, mindig ki kell írni a határozatlan névelőt, még ha a magyarban ez nincs is így. Tehát az "I eat apple" helytelen, helyesen: "I eat an apple"."

Erre a lecke "Mikor eat és mikor eats ?" címszó alatti részében az alábbi példamondat olvasható: "I eat bread. Kenyeret eszem." Akkor helyesen nem "I eat a bread." kellene, hogy legyen????????


Adam1978

Nem, mert a bread nem számszerű, nem megszámlálható főnév, úgyhogy nem állhat előtte határozatlan névelő. (Szükség esetén a loaf of bread használható.) Az elsőként idézett mondat viszont kissé megtévesztő, ezt elismerem.


GyulaGyula

Sziasztok! Az angol tanulás többesszám résznél hagytatok egy kis tréfát, szerintem megtaláltam.

"Bizonyos főnevek egyes és többes száma megegyezik: sheep (juh), deer (szarvas), swine (disznó)."


Adam1978

Mitől lenne ez tréfa? További hasonló esetek is vannak, bár nem túl sok.


szilagyi.anna.54

Egy magyar helyesírási hibát kérek korrigálni: A buzdító email-ek tárgy-mezőjében a "Fejleszt tovább..." helytelen, mert felszólító módban "fejlesszed tovább..." lenne a helyes kifejezés. Az általad írt szó kijelentő módban van.


Pircike

A hangok némelyike nagyon idegesítő. Úgy láttam ezzel mások is így vannak. Csak egy példa: van egy női visító idősebb női hang, amelyik mégis úgy csinál mintha egy pici gyerek lenne. Nem lehet ezekkel valamit kezdeni?

Kapcsolódó fórumok

Tanulj meg egy nyelvet mindössze napi 5 percben. Ingyen.