1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I did watch his presentation…

"I did watch his presentation on Wednesday."

Fordítás:Én tényleg megnéztem a bemutatóját szerdán.

February 25, 2014

12 hozzászólás


Adam1978

Valóban, a „did watch” magyarázata hiányzott, és a fordításból is a nyomatékosítás magyar megfelelője. Magyarul lehet pl.: igenis, tényleg, valóban (…megnéztem a bemutatóját szerdán).


dimidomi

akkor jelentené azt, hogy nem láttam, ha lenne még egy NOT a did után, nem? Annyit találtam erről a neten, hogy a DO-t használjuk segédigeként kérdő és tagadó mondatban, valamint egy állítás megerősítésére, nyomatékosítására. Valószínűleg ez itt az utolsó variáció lehet.


bindanino

igen, nyomatékosít de nélküle is értelmes a mondat az ige múlt idejét használva.


dimidomi

Itt miért van did a mondatban?


bindanino

Ezt a mondatot így is meg lehetne fogalmazni: I watched his persentation on Wednesday. ekkor az ige múlt idejű alakját használod simán

A do segédigével nyomatékosítani szeretnék a kijelentést, ezért használják. Itt did, mert múlt idő. kb így : igen is megnéztem a prezentációját szerdán


bakaigy

"láttam az(???) bemutatóját"


bandurlaci

én is ezen buktam el....


karak74

A helytelen magyar névelőt már javították. Viszont a "láttam" az nem I saw his presentation on Wednesday. lenne? (Esetleg követve a példamondatot I did see his presentation on Wednesday.)


zscni

Elfogadja: "Megnéztem a bemutatóját szerdán"


szabolevente

''Láttam az bemutatóját szerdán'' mi ez az alparisag?)))


oliverlevente

köszi a finomságot. Két pont!


ron405010

Én láttam az ő előadását szerdán. Ez miert nem megfelelő?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.