"IdidwatchhispresentationonWednesday."

Fordítás:Én tényleg megnéztem a bemutatóját szerdán.

4 éve

14 hozzászólás


dimidomi

Itt miért van did a mondatban?

4 éve

bindanino

Ezt a mondatot így is meg lehetne fogalmazni: I watched his persentation on Wednesday. ekkor az ige múlt idejű alakját használod simán

A do segédigével nyomatékosítani szeretnék a kijelentést, ezért használják. Itt did, mert múlt idő. kb így : igen is megnéztem a prezentációját szerdán

4 éve

bakaigy

"láttam az(???) bemutatóját"

4 éve

bandurlaci

én is ezen buktam el....

4 éve

karak74

A helytelen magyar névelőt már javították. Viszont a "láttam" az nem I saw his presentation on Wednesday. lenne? (Esetleg követve a példamondatot I did see his presentation on Wednesday.)

1 éve

dimidomi

akkor jelentené azt, hogy nem láttam, ha lenne még egy NOT a did után, nem? Annyit találtam erről a neten, hogy a DO-t használjuk segédigeként kérdő és tagadó mondatban, valamint egy állítás megerősítésére, nyomatékosítására. Valószínűleg ez itt az utolsó variáció lehet.

4 éve

bindanino

igen, nyomatékosít de nélküle is értelmes a mondat az ige múlt idejét használva.

4 éve

szabolevente

''Láttam az bemutatóját szerdán'' mi ez az alparisag?)))

4 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Valóban, a „did watch” magyarázata hiányzott, és a fordításból is a nyomatékosítás magyar megfelelője. Magyarul lehet pl.: igenis, tényleg, valóban (…megnéztem a bemutatóját szerdán).

1 hónapja

ron405010

Én láttam az ő előadását szerdán. Ez miert nem megfelelő?

1 hónapja

ron405010

Ez gaz ez a mondat

1 hónapja

Gabi410925

szerintem, az "I did watch" = nem láttam

4 éve

bindanino

azt jelenti láttam, nincs benne tagadás. A nem láttam az I did not watch.

Ezt a mondatot így is meg lehetne fogalmazni: I watched his persentation on Wednesday. ekkor az ige múlt idejű alakját használod simán

A do segédigével nyomatékosítani szeretnék a kijelentést, ezért használják itt did, mert múlt idő. kb így : igen is megnéztem a prezentációját szerdán

4 éve

aptg.gabi
aptg.gabi

Rég csináltam már ezt a múlt idős részt és csak nézek kifelé a fejemből. Hurrá, köszönöm a segítséget! Az egyik feladatnál ebben a leckében valaki ugyanígy leírta az okosságot, hogy a "did" : "nyomatékosít" ; "kérdő vagy tagadó mondatnál használjuk". Már teljesen összezavart, hogy akkor mi van ezzel a múlt idős alakkal!? Köszönöm, még 1x, hogy megerősített az infód.

3 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.