"Ne zaman yüzmeye gidiyorsun?"

Çeviri:Wann gehst du schwimmen?

December 25, 2016

11 Yorum
Tartışma kilitli.


namerup

Wann gehst du (zu) schwimmen?

Burada "zu" kullanmak gerekmez mi?


mizinamo

Evet gerekmiyor.

(Ama Wann gehst du zum Schwimmen. da mümkün. Burada Schwimmen isim.)


buketsevda

fiil kullanilirsa gidilen yerde zu kullanilmiyor hic bir zaman dogrumu anladim. zu isim olunca kullaniliyor dogrumu


mizinamo

schwimmen fiil olursa yer değil.

Ich gehe schwimmen, ich gehe einkaufen, ich gehe arbeiten vs. deriz ("zu"-suz) -- burada yer demiyoruz.


buketsevda

peki soru daki ceviri dogrumu? iki fiilmi var?? ich gehe arbeiten, ich gehe zu Arbeiten bu sekildemi ?


mizinamo

Ich gehe arbeiten iyi.

Ich gehe zur Arbeit (namerup yazdığı) da iyi.

Ich gehe zum Arbeiten tamamen iyi değil.

Neden "Ich gehe zum Schwimmen" iyi olduğu ama "Ich gehe zum Arbeiten" iyi olmadığı açıklayamam, kural bilmiyorum.


namerup

Bu durumda çeviri yanlış oluyor, "Çeviri: Wann gehst du schwimmen?" burada iki fiil aynı anda kullanılmış oluyor.


buketsevda

evet bende orayi anlamadim .


namerup

"Ich gehe zu der Arbeit." olur, die Arbeit (Nom) -> der Arbeit (Dat)

Bir cümlede iki fiil ancak model Verb le birlikte kullanılıyor.

Ich kann schwimmen. (Yüze bilirim.) können + schwimmen
Darfst du arbeiten. (çalışmaya iznin var mı?.) dürfen + arbeiten


mizinamo

zu der Arbeit yerine, zur Arbeit daha iyi bence.


humetin

"zum Schwimmen gehen" - yüzmeye gitmek

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.