"The boy had come from school."

Fordítás:A fiú addigra megjött az iskolából.

February 25, 2014

50 hozzászólás


Bauer01

szeretném ha valaki megmondaná hogy miért kell mindig hozzáfűzni, hogy addigra, vagy eddigre amikor szerintem ezek nélkül is megfelelően érhető és az Angol sem fordítja?

April 28, 2014

TloszAnob

Amikor magadnak magyarra fordítasz akkor nem kell. De itt arra tanítanak, hogy felismerjük a Past Perfect (Befejezett múlt) igeidőt. ---Az ezzel az igeidővel kifejezett cselekvés, történés egy múlt idejű viszonyítási ponthoz képest korábban ment végbe.--- Tehát kitalálunk hozzá egy odaillő időhatározót. Szöveg környezetben ez sokkal könnyebb szinte adja magát.

June 22, 2014

martoni779

Valószínűleg majd az összetett mondatoknál jobban látható/érhető lesz a Past Perfect. Pl: After I had read the book I took it back to the library. - Miután elolvastam a könyvet, visszavittem a könyvtárba. (Már vissza vittem a könyvet, de ahhoz képest - nyilván - korábban olvastam el azt. )

August 13, 2014

Gy.B.

Nem lesznek összetett mondatos példák.

Marad a magyar nyelv kerékbe törése az "addigra" használatával.

November 23, 2014

Kifike

Ez nem a past perfect, hanem egy sokkal bonyolultabb igeidő. Összetett mondatot ne is várj. Válaszolj inkább a hülye kérdésekre a másik oldalon velük. Én tudom, mert már 3 nyelvet befejeztem. Igaz, büntetésből kapok néha féloldalas összetett mondatokat, mert túl gyorsan haladtam. Hogy hogyan szúrt ki a gép , fogalmam sincs róla.,,

March 15, 2019

Geza16

És ez az eddigi példamondatokban az "előtte" volt. Hát itt nem jó, csak az "addigra". :(

November 15, 2015

seherezade

mivel nálunk ez az igeidő nincs, nekem sokat segít, hogy megértsem. Persze, nem fordítom

July 8, 2016

Kifike

Igazad van!

March 15, 2019

vinyegretta

Én mindíg from THE school-t hallok..

October 28, 2018

PachernTth

Én hallok benne határozott névelőt - from THE school - vagy rosszul hallom?

September 2, 2018

adamzso

az eredeti tempójú szövegben én is, de ha lassítva hallgatom, akkor nincs

October 14, 2018

KrauszMrta

A beolvasott angol szövegben a "the" igenis szerepel. Többször is meghallgattam! Ellenőrizzék le kérem és javítsák, mert így hibázik a tanuló, a legjobb szándéka, tudása és akarata ellenére is! Én jelentettem, remélem észreveszik!?

December 10, 2018

Tibi585212

Egyébként miért hibás névelővel?

May 22, 2019

patisano1

"Arrived" pontosabban .A come ebben az ertelmezesben nagyon laza. Hogy megjott semmi keppen sem jelenti

July 11, 2014

Kifike

Az arrive főleg járművekre vonatkozik.

March 15, 2019

Silbakol

A fiú az iskolából jött.Így írtam és el is fogadta.

August 12, 2014

IdunLilith218

A fiú eljött az iskolából. Ezt miért nem fogadja el?

January 15, 2015

Ilona1116

Miért nem jó az " ....eljött az iskolából addigra"

February 14, 2017

Kifike

Az eljött az iskolából szerintem angolul He has left the school lenne.

March 15, 2019

Kifike

Látom, hogy a He had come típusú mondatokrol folyik a vita. Ezeket azért olyan nehéz kezelni, mert a magyarból ez az idő már rég kikopott. Ami pedig a szivecskeket illeti, felnőtt emberekkent úgy viselkedtek, mint a gyerekek. Döntsétek el, szivecsket, koronát stb-t akartok vagy angolul tanulni. A Duolingo nagyon ügyesen a ti érdekeltekben használja ki a hiúságotokat. Nekem több mint 215 ezer pontom van, meg isten tudja hány koronám, de számomra sokkal fontosabb, hogy Duo felebresztette két olyan nyelvem, amelyeket 80 éves koromra elfelejtettem, és most két hasonlón dolgozom.

March 15, 2019

vilicslaci

come helyett nem a came lenne a megfelelő?

March 26, 2015

Gy.B.

A HARMADIK alakot kell használni.

http://topszotar.hu/angolmagyar/come

come, came, come

March 26, 2015

Kifike

Helyes!

March 15, 2019

Sztankay54

A from az ...ból,ből,..tól,től jelentésű prpozíció ,ergo el kéne fogadnia a Duónak az "iskolából és az iskolától fordítást is .DE csak az iskolából-t preferálja.

September 26, 2017

Kifike

A from helyett some - t mondott.

February 23, 2019

KrauszMrta

A helyzet az, hogy a normál és a lassított hangfelvétel nem egyforma tartalmú! Az egyikben az iskolának van névelője a másikban nincs. Ez, nyilvánvalóan, hibát eredményez, egy hallgatás utáni, másolásnál! A hanganyag mielőbbi javítására van szükség! Ahogy most nézem ez már a harmadik figyelmeztetésem!

June 11, 2019

g3r3ly

A "megérkezett" szerintem szintén jó...

February 25, 2014

Jpiroska

Szerintem is, de akkor levonja a szívet...

March 21, 2014

senorana

azzal mi a baj,hogy a fiú az iskolától jött.???

September 1, 2014

Kifike

Persze, mert nem -től, hanem -ból. Ami magyarul is különbség.

March 15, 2019

M21-

A fiú jött az iskolából. Ez miért nem jó?

September 13, 2014

Kifike

Ez magyarul hibás.

March 15, 2019

xptami

Az szerintem azt jelentené, hogy az iskola küldött egy fiút hozzád valami miatt. Viszont ez a mondat fent meg azt jelenti hogy a fiú hazaérkezett, megjött az iskolából. (szerintem) Én elsőre úgy fordítottam, hogy A fiú megjött az iskolából. (addigra nélkül)

September 21, 2014

PeterKaton

"a fiú addigra haza ért az iskolából" a fordítók egy más magyart beszélnek, sajna

September 27, 2016

Kifike

Talán a hazaért vala lenne a jó fordítás, de ez már nem használatos. Olvassátok Jókait! Ott még használják.

March 15, 2019

csurkeab

ez most mi be irtam amit ö szo szerint erre meg azt mondja hogy rossz

February 8, 2018

Kifike

Ez teljesen értelmetlen hozzászolas.

March 15, 2019

Katalin5246

Ez Önöktől nagyon nem szép húzás! HALLÁS UTÁN KELL FORDÍTANI,DE SE HANG, SE TOVÁBBLÉPÉSI LEHETŐSÉG, A " KIHAGYÁS"-RA KATTINTVA, PEDIG MEGADJA VÁLASZT, DE pirosa. és , persze hogy elvesz egy szívecskét a teszt feladatban. Az ehhez hasonló hibákat már egy éve többször is jeleztem.

March 15, 2019

KrauszMrta

A normál sebességű hanganyagban a férfi hang kimondja a "the" határozott névelőt!!! A lassúnál nincs kiejtett elöljáró a "school" szó előtt, helyesen! Kérem ellenőrizni és javítani a hanganyagot! Ahogy olvasom, három hónapja ezt már jeleztem magam is és mások is észrevették és megírták. Fontos lenne javítani végre!!!

March 25, 2019

Tibi585212

a szövegben én from the school-t hallottam.

May 14, 2019

SallyBarrett

Én személy szerint kérném ezt az addigra szo törlését , marhára zavaro, bármit akarnak ezzel kifejezni, nem sikerül.

January 16, 2015

Kifike

Ez azért van, mert a két nyelv igeragozasi rendszere rendkívül éltérő.

March 15, 2019

jokutine

A fiú visszajött az iskolából nem jó?

January 19, 2015

Kifike

Nem, mert nem ez az angol mondat.

March 15, 2019

zZK3q5

A "suli" miért nem egyenértékű az iskolával, legalább annyira használatos ez is, elfogadhatná.

September 6, 2016

Kifike

Te gyerek vagy? Mert a suli csak köztük használatos.

March 15, 2019

jokutine

A megjött helyett miért nem jó, hogy visszajött az iskiolából?

October 16, 2014

aptg.gabi

mert a magyarban sem ugyanaz a két szó jelentése megjött-visszajött come-come back

October 17, 2014

Kifike

A visszajött nem jó, de a megjött nagyon jó kifejezése ennek az igeidonek.

March 15, 2019

csabesz3

Döntsétek el melyik a jó válasz!!!

November 4, 2016

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.