Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Niemand kan de dood vermijden."

Vertaling:Nobody can avoid death.

1 jaar gelden

7 opmerkingen


aidd90

waarom wordt Nobody can avoid the death fout gerekend

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Omdat death geen artikel neemt in Engels.

1 jaar gelden

bertjoriga

wat bedoel jij met artikel

10 maanden geleden

BenYoung84
BenYoung84

artikels: the, a, an, de, het, een.

6 maanden geleden

reikier

Wordt de dood dus altijd vertaald in "death" zonder het lidwoord de ervoor?

1 jaar gelden

somersummer

Niet altijd maar in deze zin is het het bekenst om zonder The te zeggen of schrijven.

10 maanden geleden

NCThom
NCThom

Als we praten over de dood van specifieke personen, dan gebruiken we een artikel.

  • There was a death in the family.

  • The deaths from the disaster were too many to count.

  • It was a peaceful death.

Maar ...

  • Nobody can avoid death.

  • Death awaits everyone.

  • I am not afraid of death.

"Het leven" is hetzelfde.

  • His was a life well lived.

  • She saved the lives of the victims.

  • The life you save may be your own.

Maar ...

  • Life is like a box of chocolates.

  • It was one of those lessons of life.

  • Is there life on this planet?

2 maanden geleden