"İkinci bir uzman bulmam gerekir."

Çeviri:Ich sollte einen zweiten Experten finden.

December 29, 2016

12 Yorum
Tartışma kilitli.


candost2

Doğru cevap olarak: "Ich sollte einen zweiten Experten finden." kabul ediliyor. Bu cümlenin Türkçe çevirisi: "İkinci bir uzman bulmam gerekirdi." olması gerekmiyor mu?


Eluvian_

"sollte", "sollen"in geçmiş zaman hali evet. Ancak buradaki öyle değil. Bu hal "subjunktiv/konjuktiv 2", yani dilek kipi. Aslında bu dilek kipleri, geniş zamandır. Bu hal, yardımcı fiiller, modal verb'ler ve bazı düzensiz fiiller için kullanılır. Bu hal, istekleri, arzuları, hayali durumları belirtmek, bir şeyi kibarca rica etmek, öneriler için kullanılır. İngilizcedeki "If I were you, I would go there.", "Would you like to have tea?" gibi. İlk cümle hayali, imkansız bir durum; ikincisiyse kibarca sorulmuş bir soru. Yani bu halin amacı daha kibar cümleler oluşturabilmek. Kısaca amaç, cümleyi yumuşatmak. Aynı İngilizcedeki "Could you help me?" cümlesi gibi bu durum. "Can you help me?" demektense daha kibar olup "could" denmiş. "could" aslında "can"in geçmiş zaman hali olsa da, bu durumdayken hayır. "Could", orada geniş zaman anlamı katıyor.

  • Dürfte ich ausgehen? = Dışarı çıkabilir miydim? (Bu cümle yerine "Dışarı çıkabilir miyim?" demek, cümledeki kibarlığı birazcık azaltacaktır. Türkçede de sık sık kullanılıyor bu durum, "dışarı çıkabilir miydim acaba?" ya da sırada önünüzde birisi varsa ve geçmeniz gerekiyorsa "geçebilir miydim acaba?" gibi.)

  • Wenn ich an deiner Stelle wäre, würde ich nicht ausgehen. = Ben senin yerinde olsaydım, dışarı çıkmazdım.

Bu hal Türkçede bir çok durum için kullanılsa da sanırım her durum için kullanılmıyor ama İngilizcede ve Almancada cümleye kibarlık katılması için sıkça kullanılan bir durum.

Not: Subjunktiv'in 2 tane hali var. Bunu en iyi şekilde anlamak için bu konuda yeterli bilgi sağlayamayan Duolingo'yu bir kenara bırakıp iyi bir kaynak kitap almanızı tavsiye ederim.

Subjunktiv 1, "söllen" çekimlemesi:

  • ich solle
  • du sollest
  • er/sie/es solle
  • wir sollen
  • ihr sollet
  • sie/Sie sollen

Subjunktiv 2:

  • ich sollte
  • du solltest
  • er/sie/es sollte
  • wir sollten
  • ihr solltet
  • sie/Sie sollten

İngilizcedeki "God save the Queen." ("Tanrı, kraliçeyi korusun.") gibi. "God saves the Queen." (Tanrı, kraliçeyi korur.") demek indicative (indikativ) hal, bunun yerine subjunctive (subjunktiv) yaptık. İngilizcenizin iyi olduğunu varsayarak bu örnekleri veriyorum, umarım kafanızı daha da karıştırmam.

Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım ama başka kaynaklardan da yararlanmalısınız.


candost2

Detaylı bilgi için çok ama çok teşekkürler. Önerebileceğiniz bir kitap var mı?


candost2

Yardımınız için çok teşekkür. Fırsat bulduğumda kitabı alacağım. Dostça selamlar.


Duygu_de

Bu yorumu okuduğumda aktif olmadığınızı gördüm. Açıklamanız için -belki haberiniz olmayacak- teşekkürler


FikretKo5

Sollen/ (meli-malı) Sollten için "ikinci bir uzman bulmalıydım" olmalı diye düşünüyorum.


kinte_kunta

"Wenn ich an deiner Stelle wäre, würde ich nicht ausgehen. = Ben senin yerinde olsaydım, dışarı cikmazdim"

Wenn ich an deiner Stelle wäre, wäre (würde) ich nicht ausgegangen (ausgehen). = Ben senin yerinde olsaydım, dışarı cikmazdim.

Wenn ich an deiner Stelle wäre, würde ich nicht ausgehen. = Ben senin yerinde olsaydım, dışarı çıkmam (cikmazdim).

Wäre ich an deiner Stelle, würde ich nicht ausgehen. = (Ben) senin yerinde olsam (olsaydim), dışarı cikmam (cikmazdim).


Memolego26

I got a link called competition sponsored 5000 dollars can you explain me


OsmanYlmaz947310

Wir müssen auf diese Frage mit "sollen" antworten.


Yusuf12613

ich solleine zseite expperten finden. olmuyor mu


Yusuf12613

soll neden olmuyor. sollte ile soll arasindaki cark nedir

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.