1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O yağı arar."

"O yağı arar."

Çeviri:He searches for the oil.

February 26, 2014

29 Yorum


alpertaban

For ne işlev görür bu cümlede for kullanılmadan cümle sağlıklı olur mu

February 26, 2014

Selcen_Ozturk

search for something=bir seyi aramak

she searches her bag = o cantasinda (bir sey) arar

she searches for her bag= o cantasini arar

March 13, 2014

ALTAIR23912

Artık eskisi kadar tartışma bölümüne yazan olmuyor. Site ilgisini yitirmiş. Sorulara cevap bulunmuyor. 4-5 yıl öncesinin cevaplarıyla yetinmeye çalışıyoruz. bu arada "for" için net bir cavap olmamış bence. "oil = yağ" şeklinde "the oil =yağı" şeklinde gösterdiniz hep. Şimdi orada birde "for" istiyorsunuz. Google translation dan bakınca "She searches the oil." Yazınca "O yağı arar." şeklinde çeviriyor. işin içine "for" girince işin rengide değişiyor. "She searches for the oil." yazınca "O petrol arar." şeklinde çevirdi. Tamam Google translationun çevirileri çok mükemmel değil ama bir şeyleri öğrenmeye başlayınca insan biraz fazla sorguluyor. bağzı şeyler yanlış geliyor. Ha derseniz ki buda ingilizcede mantık aranmaması gereken bir kullanım. o zaman oda kabulumdür.

April 2, 2019

1DenizDerin

Bağzı değil bazı , ama gerçekten for neden var ??

May 11, 2019

Heyman491765

selcen yukarda anlatmış okumadın mı ?

August 13, 2019

suleelus

teşekkürler :)

April 27, 2014

gncyglhn

Teşekkürler, açıklayacı ve çok güzel bir örnek olmuş

August 15, 2015

Lingosia

teşekkür ederim ama aklıma takılan bir şey var.İkinci cümlede She searches in her bag dememiz gerekmez miydi çünkü çantasında diyoruz ya bulunma hali de da.

March 31, 2019

lutfi120239

it .. cansizlar icin kullanilmiyor mu. neden iki şıkkı da dogru sayiyor

June 16, 2017

gne120392

Kadın ve erkek odugunu bılemedıgınde "It"kullanıla bılır

August 12, 2017

Evrenseen

Ne 'for' muş arkadaş kafa karıştırmak tan başka işe yaramıyor :)

August 24, 2018

Aykanov

"he searches the oil." yani yağı arar/(tarar), yağın içerisinde bir şey aramak manasında kullanamaz mıyız?

March 3, 2014

Selcen_Ozturk

"yagi arar" demek yagin icinde bir sey aramakla ayni anlama gelmeyeceginden hayir

March 13, 2014

Mehmet940

Sanirim he searches in the oil dersek senin dedigin gibi olur

February 1, 2015

omeryilmaz71

Aynı bölümde the animal searches water doğru kabul edilirken burada search oil kabul edilmiyor mantığı nedir???????

April 28, 2015

cumuluslilac

Ben de aynı şeyi merak ediyorum bilen biri yanıtlayabilir mi lütfen

September 17, 2019

kedicim

look for olmazmı?

January 22, 2016

tansudasli

artık oluyor.

seek ile olmuyor. onuda bildirdim..

June 5, 2018

TheRys92

Look for olmaz mı?

August 5, 2016

ekrem25

he calls the oil neden olmadı aynı değilmi sizce

June 21, 2017

Melikmaras1

call telefonla aramak cagirmak anlaminda search arastirmak anlaminda

July 26, 2017

melkwandelaar

"Searches for" yerine "seeks" kelimesi de kabul görmeli.

October 1, 2017

AyseTelli1

Bu şıkkı işaretledim ama hep yanlış oldu

December 4, 2017

mcihancoskun

search yerine find olmuyor mu ? search find seek bunlar eş veya yakın anlamlı değiller mi ?

August 11, 2018

Braencanda

Aynen the neden olmuyor anlayan varsa anlatabilir mi

January 22, 2019

Braencanda

.

January 22, 2019

TeomanF.

Ulan for ne alaka

February 14, 2019

Nuray594640

Belli bir seyi ararken for Herhangi bir seyi ararken sadece search Bu mu?

February 26, 2019

agaogullar

aslında oil burada petrol anlamında kullanılmamış mı? yağ diye çevrilmiş. they searches for oil? eğer evdeki zaten bilinen bir şey olsaydı look for olmaz mıydı?

September 22, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.