Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Senin bir kitabın var."

Çeviri:You have a book.

4 yıl önce

17 Yorum


cem.ozturk

Neden senin anlaminda 'your' u kabul etmiyor?

4 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Sahiplik cümlesi yaparken "I have ...", "You have"... "She has..." vb. cümleler kullanılır. "My book"="Benim kitabım" / "I have a book."="Benim (bir) kitabım var."

2 yıl önce

saidkayra

Have got ve has got sahiplik belirtir

4 yıl önce

caglacinar8

There is your a book. Diye çevirmiştim. Bunun da doğru olabileceğini düşündüm

3 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"There is your a book." İngilizce' dilbilgisine göre yanlış, hem "a/an" hem de "my, your, her" kullanılmaz, çünkü zaten "my,your" vb. dediğimizde o artık belli bir nesne olur, "a/an"ın görevi ise bir şeyi belirsizleştirmektir.

2 yıl önce

Zeynep565730

(Have) negerek var.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"Have" = "sahip olmak" fiili. "I have ..."="...ya sahibim.", "you have ..."="...ya sahipsin.","he/she has..."="...ya sahip."

2 yıl önce

alperen728781

youru kabul et ya onun yüzünden sınavı kaybettimmiyor

1 yıl önce

ysn219

Have ile has arasindaki fark nedir

4 yıl önce

TTolgaa

have ı,you ,we ,they lerde kullanılır has ise he,she,it de kullanılır

4 yıl önce

medi0254

Teşekkür ederim sağolun

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

has sadece 3. tekil şahıs için, have diğerleri içn

4 yıl önce

medi0254

Ya rica etsek açıklama kısmını biraz daha açabilir misiniz misal tekil olanlarda şu çoğul olanlarda bu şekilde diyebilir misiniz

4 yıl önce

a.demir

Have çogullar için kullanilir has ise 3, şahislar icin kullanilir

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

have tekiller için de kullanılır, 1. ve 2. tekil şahıs ( I , you)

4 yıl önce

MehmetRvan

Got ne anlamda in ın mı?

4 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Aşağıdaki cümlelerin anlamları aynı ve hepsi sahiplik (iyelik) bildirir: "Senin bir kitabın var."

  • "You have a book."
  • "You have got a book."
  • "You've got a book."
  • "You got a book."
2 yıl önce