Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sen kahvaltı edersin."

Çeviri:You have breakfast.

4 yıl önce

47 Yorum


EEmiNN

Doğru cevaplar: You have breakfast., You eat breakfast .. Yazıyor bende you have breakfast dedim ama yanlış dedi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

soruları dikkatli okuyun. sorunun üstünde de yazar, şıklı sorularda her zaman bütün doğru şıkları seçmelisiniz

4 yıl önce

ilkerkarakus

Kahvaltiya sahip olmakla yapmak farkli birsey

3 yıl önce

celal1453

you have breakfast neden olmaz

3 yıl önce

elift37

Asil olmasi gereken bu

4 ay önce

TrkerUluer

Çünkü have sahiplik için kullanılır

1 hafta önce

b0c3k

Bu şıklı soru değil aynı cevabı verdim doğru kabul etti. Çoğunlukla verilmiş cevapları zamanla doğru mu sayıyo yoksa?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

size şıklı soruda çıkmaması başkalarına şıklı olarak çıkmadığı anlamına gelmez. hayır çoğunluğu verdiği cevaplar zamanla doğru sayılmaz. rapor edilenlerden doğru kabul edilenler eklenir sadece: https://www.duolingo.com/comment/1416077

ama you have breakfast ve you eat breakfast zaten en baştan beri kabul eidliyor .zaten yukarıdaki kullanıcı da iki doğru cevaptan birini seçtiğinden bahsetmiş!

4 yıl önce

zeynepfabulous

2 cevap oldugu zamanlarda hepsini isaretlemen gerekir

4 yıl önce

sanalad

selcen hanim kafamin karisikligini giderirseniz cok sevinirim -> have kelimesini hep "sahip olmak" anlaminda ogrendik ama bu soruda "yemis olmak" anlaminda kullaniliyor.! mantigini aciklar misiniz lutfeeennnn :(

3 yıl önce

incikin_
incikin_

"Have" fiili bir çok ifadede başka fiillerin yerine kullanılır (bir nevi joker gibi). Bu ifadeler artık kalıplaşmış.

örneğin:
have breakfast: kahvaltı etmek
have a bath: banyo yapmak
have a shower: duş almak
have fun: eğlenmek
have a party: parti vermek
have a fight: kavga etmek

2 yıl önce

nebiKocagl

Aynen

9 ay önce

Berfex

Yes

8 ay önce

mert17848

Ayn bendede oldu

1 ay önce

M.Mineee

Baba Dogru dedo

3 yıl önce

ulayce

Selcen hanim yemek yemekle have in ne alakasi var bu have kafami karıştırdi have sahip olmak anlamnda kullanlmiyrmu cumlelerde

4 yıl önce

MrZop

I've dinner da diyebilir she has lunch da diyebilir bu bir kalip

4 yıl önce

qundeci

Kalıptır @ulayce "have a shower" da duş almak "I have to go" gitmeliyim de aynı şekilde kalıp olduğu için kullanılır. "You're welcome" rica ederim olduğu gibi örnekler çoğaltılabilir.

3 yıl önce

volkan.aydogan

have/has sahip olmak anlamına gelmiyor mu?

4 yıl önce

Eminecc

Have ya da has her zaman sahip olmak anlamına gelmez bazen kurulan cümleye, cümlenin yapısına göre değişebilir.

3 yıl önce

BurakCoskun

You make breakfast Neden olmuyor

4 yıl önce

Ertugrul1507

"Make" daha cok uretmek anlaminda "yapmak" oldugu icin, kullanilirsa cumle istenilenden baska anlam tasiyan bir cumle olur.

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Not: Dolayısıyla "Kahvaltı hazırlamak" anlamında "make breakfast" kullanabiliriz.

2 yıl önce

ygmr519

arkadaşlar you can breakfast da olabilirdi değil mi

3 yıl önce

HasanHusseyin

Kahvaltilayabilirsi gibi oluyor bu fiili eksik !

3 yıl önce

friendofthealien

you have a breakfast neden olmuyo

2 yıl önce

zzettinAka

Bende doğru cevaba you have breakfast diyor

1 yıl önce

GnennGeyik

You have the breakfast daha mantıklı değil mi?

10 ay önce

RamazanYuc3

Çok güzel

9 ay önce

batuhasan

You will have breakfast yanliş dedi

1 ay önce

mahmutuguz

you have breakfast ' diyoruz yanlis diyor vay arkadas

3 yıl önce

BaranKarah1

Have sahiplik değil mi?

3 yıl önce

selmakara

yanıtta 2 cevap var hangisini yazarsan yaz yanlış diyor

3 yıl önce

incikin_
incikin_

İki doğru cevabı birden işaretlemeniz gerekiyor.

2 yıl önce

nisa7890

Ama eat dio have olmıcak mı yaa ?!

3 yıl önce

SamedMuhsin

ben de you eat breakfast dedim yanlış diyo

3 yıl önce

celal1453

I have breakfast neden olmuyor

3 yıl önce

celal1453

açıklayabilir misiniz?

3 yıl önce

celal1453

you have breakfast yanış dedim

3 yıl önce

JustLoveAllah

Bence de you have breakfat

3 yıl önce

HasanHusseyin

Eat oluca kahvalti yerim gibi oluyo o biraz kafa karistirdi galiba

3 yıl önce

husnuozden

Yanlış diyor

2 yıl önce

ramazanakbulut0

fgchfgch

2 yıl önce

A.tuana

ben de öyle yazdım

2 yıl önce

A.tuana

ben de öyle yazdım

2 yıl önce

mergun1611

bende you would breakfast dedim yanlışmı yani

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet yanlis, breakfast bir fiil degil

4 yıl önce