1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have little to add now."

"I have little to add now."

Fordítás:Keveset tudok hozzátenni most.

February 26, 2014

25 hozzászólás


ejjelke

Egy korábbi sorozatnál egy angoltanár elmagyarázta, miért. Ezt írta:

'have to' segédige után ige kell álljon (csinálni kell valamit). Ilyenkor a 'have' és a 'to' közé nem kerül más, és az az ige áll utána, amit tenni szükséges.

Az 'I have something to say' - mivel a 'something' a 'have' és a 'to' között áll - nem a 'have to' (kell) segédige, hanem pusztán a birtoklást kifejező 'have' ige.

<pre>I have something to say = Van valami mondanivalóm ('something to say' = mondanivaló) I have to say something = Mondanom kell valamit. </pre>

tien761

lehet, hogy hüle vagyok, de én így sem értem! Have little to add now. Ezt úgy is értelmezhetném szerinted, hogy kevés hozzáadni valóm van most. ?


miklos44

Azt hiszem ez világos magyarázat. Köszönöm.


nyusziagyar

Az enyém nem volt világos? ;)


miklos44

ejjelke magyarázata nekem világosabb volt. De ez szubjektív.


ejjelke

éjjelke forrás-majdnem-megjelöléssel plagizált, de köszöni! :-)


Zsuzsimama54

Köszönöm a segítséget!


mander4711

De ez nem have to, hanem I have little - szóval nekem kevés van valamiből, itt most abból amit hozzá tudok tenni. Szerintem az, hogy "Keveset kell hozzátennem..." az valami ilyen lenne: I have to add a little... Üdv


szullone123...

az "a little" azért nem jó , mert annak a jelentése " egy kevés", míg a " little" jelentése " kevés.


pia876

átgondoltam: Lehet, úgy kellene értelmezni, hogy "i have little"="kevesem van", és "to add now"="hozzátenni most", azaz magyarosabban "Keveset tudok hozzátenni most."


bgdssusu

És már majdnem...

Ma hatszor próbáltam végigmenni ezen a kérdéssoron. Sikertelenül.

Most megtudtam, hogy kell olyan feladatsort szerkeszteni, ahol minden második kérdés rossz...

Ez amúgy a legutolsó kérdés volt, és nem sikerült. Már nem vagyok ideges.


brigittacsilla

Koszi mindenkinek aki turelmesen javitgatja a duolingot a jelenteseivel. Igazan buszkek lehetnek magukra!!! ♥


dogeemaci

Jó lenne ha gyorsabban engedélyeznek a jo valaszokat


florian.farkas

a beleadni miért nem jó?


vargadavid

A " van egy kis hozzáfűzni valóm" azt hogy kellene fordítani?


nyusziagyar

"I have a little to add ." kb., de ilyen finomságokra nem hiszem, hogy fel vagyok készülve. ;)


andieri

Nekem a mondatban annyi bajom van hogy miért úgy van a helyes válasz hogy hozzáadhatok . Miért feltételes módú?


LaszloPora

Ez vajon miert van meg mindig itt?


Pola51

Hol van a mondatban a "know"/tud? Nekem most kevés adnivalóm van. Ez vajon miért nem jó?


Attila47054

"nincs most sok hozzátenni valóm" - ??!


Sztankay54

Hozzáadni vagy hozzátenni ebben a mondatban nem mindegy?


Sztankay54

csak kevés hozzáadnivalóm van most. Ezt adja a DUO megoldásnak ,csak az a hiba, hogy ez így nem jó. I have = van little = kevés to add = hozzáadni now = most .Ezekután mit keres a mondat fordításának elején a "csak"


Katalin5246

A SZOTAR SSERINT AZ"ADD"=hozzafuz, hozzaad, hozzatesz. Akkor miert nemfogadja el helyesnek a valaszom (hozzaadni )

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.