A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I have little to add now."

Fordítás:Keveset tudok hozzátenni most.

0
4 éve

42 hozzászólás


ejjelke

Egy korábbi sorozatnál egy angoltanár elmagyarázta, miért. Ezt írta:

'have to' segédige után ige kell álljon (csinálni kell valamit). Ilyenkor a 'have' és a 'to' közé nem kerül más, és az az ige áll utána, amit tenni szükséges.

Az 'I have something to say' - mivel a 'something' a 'have' és a 'to' között áll - nem a 'have to' (kell) segédige, hanem pusztán a birtoklást kifejező 'have' ige.

<pre>I have something to say = Van valami mondanivalóm ('something to say' = mondanivaló) I have to say something = Mondanom kell valamit. </pre>
46
Válasz64 éve

tien761

lehet, hogy hüle vagyok, de én így sem értem! Have little to add now. Ezt úgy is értelmezhetném szerinted, hogy kevés hozzáadni valóm van most. ?

1
Válasz3 éve

miklos44

Azt hiszem ez világos magyarázat. Köszönöm.

0
Válasz4 éve

nyusziagyar

Az enyém nem volt világos? ;)

0
Válasz4 éve

miklos44

ejjelke magyarázata nekem világosabb volt. De ez szubjektív.

0
Válasz4 éve

ejjelke

éjjelke forrás-majdnem-megjelöléssel plagizált, de köszöni! :-)

0
Válasz4 éve

Zsuzsimama54

Köszönöm a segítséget!

0
Válasz4 éve

ejjelke

:-)

0
Válasz4 éve

johalasz46

Köszönöm, ez nagyszerű magyarázat volt. Viszont a mondat úgy szól, hogy: "Keveset tudok..." - tudok, képes vagyok vmit csinálni = I can ... - Vagy nem ?

0
Válasz10 hónapja

IldikPiber

Köszönöm!

0
Válasz8 hónapja

mander4711

De ez nem have to, hanem I have little - szóval nekem kevés van valamiből, itt most abból amit hozzá tudok tenni. Szerintem az, hogy "Keveset kell hozzátennem..." az valami ilyen lenne: I have to add a little... Üdv

5
Válasz4 éve

szullone123...

az "a little" azért nem jó , mert annak a jelentése " egy kevés", míg a " little" jelentése " kevés.

0
Válasz4 éve

pia876
pia876

átgondoltam: Lehet, úgy kellene értelmezni, hogy "i have little"="kevesem van", és "to add now"="hozzátenni most", azaz magyarosabban "Keveset tudok hozzátenni most."

5
Válasz4 éve

bgdssusu

És már majdnem...

Ma hatszor próbáltam végigmenni ezen a kérdéssoron. Sikertelenül.

Most megtudtam, hogy kell olyan feladatsort szerkeszteni, ahol minden második kérdés rossz...

Ez amúgy a legutolsó kérdés volt, és nem sikerült. Már nem vagyok ideges.

4
Válasz14 éve

brigittacsilla

Koszi mindenkinek aki turelmesen javitgatja a duolingot a jelenteseivel. Igazan buszkek lehetnek magukra!!! ♥

2
Válasz3 éve

dogeemaci

Jó lenne ha gyorsabban engedélyeznek a jo valaszokat

0
Válasz4 éve

florian.farkas

a beleadni miért nem jó?

0
Válasz4 éve

vargadavid

A " van egy kis hozzáfűzni valóm" azt hogy kellene fordítani?

0
Válasz3 éve

nyusziagyar

"I have a little to add ." kb., de ilyen finomságokra nem hiszem, hogy fel vagyok készülve. ;)

0
Válasz3 éve

andieri

Nekem a mondatban annyi bajom van hogy miért úgy van a helyes válasz hogy hozzáadhatok . Miért feltételes módú?

0
Válasz3 éve

LaszloPora

Ez vajon miert van meg mindig itt?

0
Válasz2 éve

Pola51

Hol van a mondatban a "know"/tud? Nekem most kevés adnivalóm van. Ez vajon miért nem jó?

0
Válasz1 éve

Attila47054

"nincs most sok hozzátenni valóm" - ??!

0
Válasz1 éve

Sztankay54

Hozzáadni vagy hozzátenni ebben a mondatban nem mindegy?

0
Válasz1 éve

Sztankay54

csak kevés hozzáadnivalóm van most. Ezt adja a DUO megoldásnak ,csak az a hiba, hogy ez így nem jó. I have = van little = kevés to add = hozzáadni now = most .Ezekután mit keres a mondat fordításának elején a "csak"

0
Válasz9 hónapja

miskei
miskei

Hol van a "tudok".Én úgy értettem, "keveset kell hozzátennem most"

-1
Válasz4 éve

petam1

Szerintem is . A have to = kell, nem pedik tudok.

-2
Válasz4 éve

nyusziagyar

A "have" itt nem kell jelentésben szerepel, hanem mondjuk; "kevés hozzátennivalóm van most"

2
Válasz4 éve

pia876
pia876

"i have to add"="hozzá kell tennem" szerintem is Aki tudja, hogy itt miért jelenti azt, hogy "tudok hozzátenni" lécci írja meg!

-1
Válasz4 éve

miklos44

Szerintem is teljesen igazad van. Én is ezt írtam és nem fogadta el jelentettem hibának.

-1
Válasz4 éve

Eoszwald23

Ebbe csak az nem szerepel, hogy "tudok", ha csak nem az a helyzet áll elő, mint a "szoktam" ami nem jelenik meg.

-1
Válasz4 éve

kogu4
kogu4

"Egy keveset kell hozzáadnom most." Annak ellenére kérdezem, ez miért nem jó, hogy "becsszó" elolvastam a hozzászólásokat! A Duo-ban pontosan az a jó, hogy "szabad"fordítást enged. Most a magyartalanságot ne vitassuk...

-1
Válasz3 éve