1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mindnyájan elsősök vagytok?"

"Mindnyájan elsősök vagytok?"

Fordítás:Are you all in first grade?

February 26, 2014

10 hozzászólás


bufurc

"All of you are in first grade?" Ez jó szerintetek?


Collace

Nem helyes, hiszen egy kijelentő mondatot írtál kérdés helyett kérdőjelet téve a végére.


taanvaa

Nem, az a mondat helyes. De szerintem jobban (és természetesebben) hangzik, ha "and" előtte jön: "And all of you are in first grade?" (Nyilvánvalóan ezt kérdezed egy másik kérdés után) [Bocs, ha rosszul beszélek magyarul, tanulom a nyelvet]


CsillaPeitli

Én is ezt írtam. Szerintem helyes, de szóljatok, ha mégsem.


Collace

Ahhoz, hogy a mondatod kérdés legyen, kérdőszót vagy igét tegyél a mondat elejére, ez a legegyszerűbb mód. :)


bufurc

Nem mindig igaz amit mondasz, rugalmasan kezelik ők is a kérdő szórend használatát. Kérdőszó után fordított szórend persze alap.


Collace

Ez a mondat így akkor sem kérdő mondat. Nem csak én gondolom így, megkérdeztem az anyanyelvi angolul beszélő párom, hogy mit gondol erről. Azt mondta elsőként, hogy ez félig meddig kijelentés, félig pedig kérdés. Aztán tovább godnolkozott és azt mondta, hogy ez inkább egy meglepődöttséget kifejező állítás és kérdés egyben. Azért nem kérdés az állítása szerint, mert ha ezt így használjuk, akkor tudjuk a választ. Pl előtted van sok általad különböző magasságú, különböző korú gyerek és azt mondják neked, hogy ők mind elsősök. Ezen elcsodálkozva mondja vissza az ember kb ezt a kérdést/kijelentést kb így értve: Nem mondod hogy mind elsősök vagytok! Na ez után én magyarul felkiáltójelet tennék. ;P Szóval még egy anyanyelvi is elondolkozik, hogy most mi van? Ez most tényleg kérdés vagy sem? Viszont a first grade az amerikai kifejezés az állítása szerint, mi meg elvileg angol angolul tanulunk, nem amerikaiul. :)


Jutas

amerikáner angolt tanulunk,nincs pl."have got" szerkezet..meg ugye a neved mellett jenki zászló lobog.:)


csabesz3

Elég problémás ez a fajta angol!


TthKlmn

Első osztályban vagytok!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.