1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Mężczyzna ma kalendarz."

"Mężczyzna ma kalendarz."

Tłumaczenie:The man has a calendar.

February 26, 2014

8 komentarzy


BartoszKow

zawsze zapominam o "a" "on" "the" :(


xmoniczkax.567

Mogę ci pomóc szybko, i wyraźnie>>>http://www.e-ang.pl/130,Przedimki_a_an_the.html jak ktoś zapomina kiedy się stawia an,a i the zachęcam do przeczytania :)


karomar123

Super strona, gdyby nie to, że używam w tej chwili aplikacji mobilnej, to poleciałby lingot.


xmoniczkax.567

Bardzo dziękuje :) Polecam tą stronkę.Pozdrawiam!


monkate

Mi też się myli i czasami źle wstawiam, albo w ogóle, albo niepotrzebnie. Natomiast z tego co wiem to tak... "The" używasz przed konkretnymi wyrazami, które masz na myśli. Przykładowo jeśli chcesz powiedzieć o konkretnej grupie Brytyjczyków powiesz "the British men" a jeśli ogólnikowo o Brytyjczykach to po prostu "British men". "An" używamy przed wyrazami, które zaczynają się samogłoskami, jak "an apple", "an orange", "an elephant", "an umbrella". Przed wszystkimi innymi rzeczownikami stawiasz "a", np. "She's a teacher", "I'm reading a book". Przyimek "on" czy "in" zastosujesz w zdaniach typu "I'm lying on the bed", "Put this on the table". Oznacza on nic innego jak "NA" - połóż NA stole, leżę NA łóżku itp. Tak samo jest z IN ale to oznacza W. "I'm in that case", "You were in bed?" itp. itd. Ekspertem nie jestem ale niektóre angielskie zdania po prostu musza być konkretnie zbudowane i musisz zapamiętać ich treść. Czasami nie da się tego wytłumaczyć, po prostu tak musi być. Przedimki i przyimki tak samo w polskim jak i w angielskim stosujemy czasami też w innych przypadkach, dlatego nie zapominaj też o wyjątkach :) Przestudiuj google, choć polecam seriale po angielsku z angielskimi napisami plus polskimi :) Good luck!


monkate

A mi się myli have i has :(


Adam768153

Nie dodałem " a" calandar

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.