"Ihr sprecht von meinem Tier."

Çeviri:Siz benim hayvanım hakkında konuşursunuz.

January 1, 2017

3 Yorum
Tartışma kilitli.


oduman77

Von edatı; -den -dan anlamına gelmiyor mu? Burada "siz benim hayvanımdan konuşuyorsunuz" demek ile "siz benim hayvanım hakkında konuşuyorsunuz" demek aynı anlamda değil mi?


Eluvian_

Birebir çevirirsek Türkçesi tuhaf olur. "sprechen von" birlikte kullanılan bir fiildir. Bu yüzden "-den konuşmak" olarak görmek yerine ayrı bir fiil olarak görmek lazım:

  • "Bahsetmek, söz etmek, hakkında konuşmak"

CenkGundog

-ne konuşuyorsunuz? +Havadan, sudan konuşuyoruz Örneğindeki gibi düşünülebilir

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.