1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A fehér kalap nem a nagymamá…

"A fehér kalap nem a nagymamámé lesz."

Fordítás:The white hat is not for my grandmother.

February 26, 2014

12 hozzászólás


Maminti.

"The white hat does not for my grandmother", írtam én, mert azt hittem hogy kell a "not" elé a "does" segédige. De nem... Igazából, honnan lehet tudni, hogy mikor kell a "do/does" segédigét használni? Annyit tudok, hogy általában kérdéshez és tagadáshoz használatos. De egyelőre nem értem, hogy milyen szituációban. Köszönöm, ha valaki megmagyarázza!


zserrbo

Kis magyarázat a következő linkről, hátha segít: http://www.mywords.hu/index.php?action=nyelvtannyelvtanlist=27

Do Szótári alakok: do, did, done

Használata: 1. a főigék jelen és múlt idejű kérdő és tagadó alakjának képzésére (ld. igeidők)

<pre>állító mondatban nyomatékosítás </pre>

I did see the murder. (Tényleg láttam a gyilkost.)

<pre> 3. felszólító, tiltó mondatokban </pre>

Don't be silly! (Ne hülyéskedj!) felszólító mondatokban nyomatékosítás Do take a seat! (Foglalj helyet!)

<pre>ha a mondatban kifejezett állítást vagy tagadást megtoldjuk </pre>

My husband usually stays up late and so do I. (A férjem általában sokáig marad fenn, és én is.) We did not enjoy the trip and neither/nor did our friends.(Nem éreztük magunkat jól az úton, és a barátaink se.)

<pre>csodálkozás, meglepetés kifejezésére </pre>

-John has a new car. -Oh, does he? I didn't know. (Johnnak új kocsija van. Tényleg? Nem is tudtam.)

A do főigei használata:

<pre>csinálni jelentéssel </pre>

What are you doing in your summer holiday? (Mit fogsz csinálni a nyári szünetben?)

<pre>különböző kifejezésekben </pre>

Would you do me a favour? (Tennél nekem egy szívességet?)


Maminti.

Nagyon köszönöm!


kovacs111

'Would you do me a favour?' <--- ezt ugy is mondhatod h 'Would you like to do me a favour?' nem?


vasvariistvan

Tévedek ha azt hiszem hogy itt a létige (is) miatt nincs (does) körülirás?


perlinaster

Én a not have -vel próbálkoztam. Miért nem jó?


Maminti.

Mert a "not have" = "nem van", vagyis nincs. És ez jelenidő, viszont a kalap jövőidőben nem lesz a nagyié. :)


retroNono

A won't sem jó!? :(


Lincsi

Not my grandmother will have the white hat. Miért nem jó?


lepkee

miért nem fogadja el hogy The white hat won't be my grandmothers'.?


nagywywy

Én is ezt írtam (bár az ékezet az 's' elé kell, mert nem több nagymamáról beszélünk), de a magyar szórenden látszik, hogy miért nem megfelelő ez a fordítás, bár szerintem a 'nagymamámnak' helyesebb lenne.


abereg14

Jövő idő ,miért nem won't??

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés