1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Julia ist meine Schwester."

"Julia ist meine Schwester."

Çeviri:Julia benim kız kardeşimdir.

January 2, 2017

10 Yorum


Azat690168

Julia benim bacım...bunu da kabul etmeliydi.. olmadı duolingo, yakışmadı sana bu


cimbom1905.

Duolingo türkçe bir uygulama değil her kelimeyi denemeyin daha yaygın kelimeler kullanın bacıyı günümüzde bile kullanmıyoruz duolingo nasıl bilsin ki


Emre880773

Bu kursu oluşturanlar listesine bakarsan hepsinin Türk olduğunu görürsün. Ufak katkılarda bulunan Almanlar var o kadar. Ayrıca Bacı'yı kullanıyoruz günümüzde sen nerde yaşıyorsun?


cimbom1905.

Sen ablana hiç bacım dedin mi ? Ben şahsen hiç demedim


CnrAcrtrk

Julia benim kardeşimdir de kabul görmeli. Kız ve erkek sözcüklerinin günümüzde kullanımı azalmış yerine daha az Cinsiyetçi olan kelimeler türetilmistir. Bkz: sie (oxford)


Eluvian_

Batı dillerinin çoğunda böyle bir durum var. Evet, bana da çok cinsiyetçi geliyor ama yapılacak bir şey yok. Bu diller, birçok kelimeyi maskülen, feminen ve nötr olarak ayırmakta. Türkçede "kız" veya "erkek" diye özel olarak belirtmeye gerek duymuyoruz ama onlarda iki ayrı cinsiyet için iki ayrı kelime var ve bizim cinsiyetleri nadiren belirtmemizin aksine onlar için gayet normal. Bu yüzden cinsiyeti belirli olmadan söylenen "kardeş" kelimesi için en uygun çeviri "Geschwister".


CnrAcrtrk

Buna benzer bir diğer durum da şu : "Ich habe ein auto" >> "Benim arabam var" olarak çevrilemiyor. "Benim BİR arabam var." olması gerek görülen bu cümlede zaten "Benim arabalarım var." şeklinde çoğul eki gelmediği sürece araba tekildir.


Eluvian_

Evet. Moderatorler bunun aksini iddia etmiyor zaten. Eklenilmesi unutulmus alternatif cumle cok var. Bu durumlarda cumlenizi rapor edebilirsiniz.


CnrAcrtrk

Geçtiğimiz günlerden birinde mevzu bahis hadise yüzünden cevabımın yanlış kabul edildiğini anımsıyorum. Eğer "bir" sözcüğü dediğiniz gibi uygun görülmekteyse bir sorun yoktur.


smeyye563258

Juila kız ismi olduğundan
kabul olmamış

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.