Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Lütfen konuyu değiştirin."

Çeviri:Please change the subject.

4 yıl önce

12 Yorum


ali_cls

"the" ekine başlıyacam ama

3 yıl önce

AhmetYlmaz4

Subject yeeine issue neden olmuyor

4 yıl önce

alsusa

Çünkü "issue" her ne kadar "konu" anlamına gelse de o "konu" can sıkan, baş ağrıtan, uğraştıran konu yani "sorun, sıkıntı, zorluk". http://www.usingenglish.com/forum/threads/65326-matter-subject-issue

4 yıl önce

avangart

Subject yerine topic neden olmaz

3 yıl önce

ndizdar
ndizdar

Please sonda kabul etmedi

3 yıl önce

zehraviyyu

Subject yerine 'Case' yazdim kabul etmedi

3 yıl önce

zgur6

"Change the subject please" neden olmuyor

2 yıl önce

husonet

Please you change the subject neden yanlış

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"Lütfen x yapın." derken her ne kadar "lütfen" desek de aslında kullandığımız yapı emir kipi yapısı. Konuyu değiştir. / Konuyu değiştirin.

Bu yapıda özneyi kullanmıyoruz; çünkü zaten temelde emir verirken hitap ettiğim kişi "sen/siz".

● Open the book. (= Kitabı aç.)
● Change the subject. (= Konuyu değiştir.)
● Look! (= Bak! )

Başa özne koysaydık cümle geniş zamanda olurdu; anlam değişirdi:

● You open the book. (=Sen kitabı açarsın. )
● You change the subject. (=Sen konuyu değiştirirsin.)
● You look. (= Sen bakarsın.)

not: Özneyi vurgulamak istediğimiz durumlarda özneyle de başlayabiliriz. Ama bu başka günün konusu olsun:)

2 yıl önce

necat507539

''Please change to subject'' neden olmadı?

1 yıl önce