"Lütfen konuyu değiştirin."

Çeviri:Please change the subject.

February 26, 2014

14 Yorum


ali_cls

"the" ekine başlıyacam ama

February 9, 2015

avangart

Subject yerine topic neden olmaz

October 5, 2014

AhmetYlmaz4

Subject yeeine issue neden olmuyor

February 26, 2014

alsusa

Çünkü "issue" her ne kadar "konu" anlamına gelse de o "konu" can sıkan, baş ağrıtan, uğraştıran konu yani "sorun, sıkıntı, zorluk". http://www.usingenglish.com/forum/threads/65326-matter-subject-issue

July 13, 2014

ndizdar

Please sonda kabul etmedi

November 11, 2014

haliliklc

SUBJECT:konu OBJECT:obje ,nesne OBJECTİVE :hedef ,amaç,objective

August 12, 2019

haliliklc

objektif

August 12, 2019

zehraviyyu

Subject yerine 'Case' yazdim kabul etmedi

February 20, 2015

zgur6

"Change the subject please" neden olmuyor

January 17, 2016

husonet

Please you change the subject neden yanlış

July 20, 2016

incikin_

"Lütfen x yapın." derken her ne kadar "lütfen" desek de aslında kullandığımız yapı emir kipi yapısı. Konuyu değiştir. / Konuyu değiştirin.

Bu yapıda özneyi kullanmıyoruz; çünkü zaten temelde emir verirken hitap ettiğim kişi "sen/siz".

● Open the book. (= Kitabı aç.)
● Change the subject. (= Konuyu değiştir.)
● Look! (= Bak! )

Başa özne koysaydık cümle geniş zamanda olurdu; anlam değişirdi:

● You open the book. (=Sen kitabı açarsın. )
● You change the subject. (=Sen konuyu değiştirirsin.)
● You look. (= Sen bakarsın.)

not: Özneyi vurgulamak istediğimiz durumlarda özneyle de başlayabiliriz. Ama bu başka günün konusu olsun:)

July 20, 2016

necat507539

''Please change to subject'' neden olmadı?

June 13, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.