1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I do not have anything to ad…

"I do not have anything to add."

Fordítás:Nincs mit hozzátennem.

February 26, 2014

34 hozzászólás


Otam

nyolcadjára csinálom, but i never give up :)


HahnCsaba

Én eddig úgy tudtam, hogy a "have to" az "kell", a "do not have to" az "nem kell". Akkor a fordítás miért nem "Semmit nem kell hozzátennem!"?


Sutus

Csakhogy itt nem "don't have to" van, hanem csak a have-et mint birtoklást kifejező igét tagadja a mondat.

I don't have anything. - Nincs semmim. To add - hozzátenni


Scheril1

Nagyon kezdő vagyok, de szerintem itt a "to" nem a have vonzatja( nem tudom így kell-e írni), hanem az "add"-nak! A have ebben a mondatszerkezetben mint birtoklásra mutat - nekem nincs semmim - . Remélem tudtam segíteni.


genin83

De ez nem "have to"! I don't have anything azt jelenti, hogy nincs semmim.


Karsa5

Ahhoz, hogy a "have to"=kell legyen, egymás után kell következnie, más szó nem lehet a "have" és a "to között. (Mint ahogy jelen esetben az "anything" van.)


ironcameleon

I don't HAVE TO add anything. - Nem kell semmit hozzátennem/hozzáfűznöm.
I don't have anything TO ADD. - Nincs mit hozzátennem/hozzáfűznöm.


szucs.petra

Én is pont ezt akartam kérdezni.


mavlac

A kajánál bezzeg nem fogadta el a tennit, ott adni kellett hozzá.


ironcameleon

A szövegkörnyezet dönti el, hogy miként kell fordítani a "to add" igét.
Egy szöveghez hozzáteszünk, vagy hozzáfűzünk valamit. Az ételhez pedig hozzáadunk egy hozzávalót.


aptg.gabi

Nincs mit hozzáfűznöm. - már ezt is elfogadja


R973

Nincs mit hozzáadni. - miért nem jó???


timi839

Nincs mit hozzáadnom.ezt elfogadta


fectroll

A válaszodból nem derül ki, hogy "ki"ről van szó.


ImreGali

nincs mit hozzáadnom ...rohadt idegesítő


Kistaki73

Semmi hozzátenni valóm nincs?????


Tengelic

A "hozzátennivaló" egy szóba írandó. Ha így sem fogadja el, jelentsd!


fildy.

Én is hozzáadtam.


kicsinyuszi

Semmit sem tennek hozza ....nem fogadta el


Sutus

Mert nem azt jelenti a mondat:)


csordas1

I do not have anything=Nincs semmim


oregkvinto

biztos hogy azt egybe kell írni hogy hozzáfűznivalóm??


Tengelic

Biztos. :)

Ha a kifejezés melléknévi értékben szerepel, különírást alkalmazunk. Pl.: "az enni való hús", "az égetni való fa". [AkH-136,) Ha a szerkezet egésze főnévi értékben szerepel, összetételként egybe kell írni. Pl.: "ennivaló" (amit meg kell enni); "égetnivaló" (amit el kell égetni). [AkH-136 (Forrás: http://helyesiras.mta.hu/)

Azt hiszem, itt az utóbbival állunk szemben. (Mim nincsen? Hozzáfűznivalóm. Tehát itt főnévként szerepel.)


Hencsi25

Semmit sem kell hozzadnom. Ez miert nem jo?


Sutus

Mert nem azt jelenti a mondat:) Sehol sincs benne pl a "kell".


anivirag

Semmit nem fűzök hozzá. Miért nem jó?


Gizus123

Szerintem azért, mert a "have" is ott van.


zsuzsa.l

Ez a magyarra fordított mondat, csak nekem értelmetlen?


Lenard07

miért nem jó ,hogy:nekem nincs semmi hozzáfűznivalóm?


vasvariistvan

Felesleges a "nekem".


dezsone

Nem hallom a mondat legvégét...to add. Persze, hogy rossz a válaszom...


Panni729515

Miért kellett ilyen bonyolult angol mondat szerkesztés, ehhez a mondathoz. A " I have nothing to add " nem ugyan azt jelenti? Ha valaki kifejtené előre is nagyon köszönöm.


ironcameleon

"I don't have anything" vagy "I have nothing" - ez mind a kettő jó, ugyanazt jelenti.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.