A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I do not have anything to add."

Fordítás:Nincs mit hozzátennem.

4 éve

30 hozzászólás


HahnCsaba

Én eddig úgy tudtam, hogy a "have to" az "kell", a "do not have to" az "nem kell". Akkor a fordítás miért nem "Semmit nem kell hozzátennem!"?

4 éve

Sutus

Csakhogy itt nem "don't have to" van, hanem csak a have-et mint birtoklást kifejező igét tagadja a mondat.

I don't have anything. - Nincs semmim. To add - hozzátenni

4 éve

Scheril1

Nagyon kezdő vagyok, de szerintem itt a "to" nem a have vonzatja( nem tudom így kell-e írni), hanem az "add"-nak! A have ebben a mondatszerkezetben mint birtoklásra mutat - nekem nincs semmim - . Remélem tudtam segíteni.

4 éve

genin83

De ez nem "have to"! I don't have anything azt jelenti, hogy nincs semmim.

1 éve

Gizus123

Ezzel szívtam meg én is.....

4 éve

szucs.petra

Én is pont ezt akartam kérdezni.

2 éve

Otam

nyolcadjára csinálom, but i never give up :)

4 éve

fectroll
fectroll

"Stay strong!"

3 éve

mavlac

A kajánál bezzeg nem fogadta el a tennit, ott adni kellett hozzá.

4 éve

R973

Nincs mit hozzáadni. - miért nem jó???

4 éve

timi839

Nincs mit hozzáadnom.ezt elfogadta

4 éve

fectroll
fectroll

A válaszodból nem derül ki, hogy "ki"ről van szó.

3 éve

aptg.gabi

Nincs mit hozzáfűznöm. - már ezt is elfogadja

4 éve

ImreGali

nincs mit hozzáadnom ...rohadt idegesítő

4 éve

Kistaki73

Semmi hozzátenni valóm nincs?????

4 éve

Tengelic

A "hozzátennivaló" egy szóba írandó. Ha így sem fogadja el, jelentsd!

4 éve

fectroll
fectroll

Biztos?

3 éve

fildy.
fildy.

Én is hozzáadtam.

4 éve

kicsinyuszi

Semmit sem tennek hozza ....nem fogadta el

4 éve

Sutus

Mert nem azt jelenti a mondat:)

4 éve

csordas1

I do not have anything=Nincs semmim

4 éve

oregkvinto

biztos hogy azt egybe kell írni hogy hozzáfűznivalóm??

4 éve

Tengelic

Biztos. :)

Ha a kifejezés melléknévi értékben szerepel, különírást alkalmazunk. Pl.: "az enni való hús", "az égetni való fa". [AkH-136,) Ha a szerkezet egésze főnévi értékben szerepel, összetételként egybe kell írni. Pl.: "ennivaló" (amit meg kell enni); "égetnivaló" (amit el kell égetni). [AkH-136 (Forrás: http://helyesiras.mta.hu/)

Azt hiszem, itt az utóbbival állunk szemben. (Mim nincsen? Hozzáfűznivalóm. Tehát itt főnévként szerepel.)

4 éve

Hencsi25

Semmit sem kell hozzadnom. Ez miert nem jo?

4 éve

Sutus

Mert nem azt jelenti a mondat:) Sehol sincs benne pl a "kell".

4 éve

anivirag

Semmit nem fűzök hozzá. Miért nem jó?

3 éve

Gizus123

Szerintem azért, mert a "have" is ott van.

3 éve

zsuzsa.l

Ez a magyarra fordított mondat, csak nekem értelmetlen?

2 éve

Lenard07

miért nem jó ,hogy:nekem nincs semmi hozzáfűznivalóm?

2 éve

dezsone

Nem hallom a mondat legvégét...to add. Persze, hogy rossz a válaszom...

1 éve