1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He assumes the answers are w…

"He assumes the answers are wrong."

Çeviri:O, cevapların yanlış olduğunu farz eder.

February 26, 2014

17 Yorum


0ulipo

Hâriçten gazel gibi olacak ama yazmadan edemedim:

"Farzetmek" olarak sunulmuş birleşik fiilimiz; herhangi bir hece düşmesi veya türeme söz konusu olmadığı için, "farz etmek" şeklinde düzeltilmiş olsa tadından yenmez.

August 29, 2014

422422werker

hayatımda böyle bir cümle görmedim are yi kullanmamamız gerekirdi yanlışlık var


Muhittin978326

Bence "are" gerekli ama that bağlacı da kullanılırsa daha rahat anlaşılırdı. Cümle "He assumes that the answers are wrong." şekli olurdu.


LeopardXander

Hayır yok. Answers are oluyor işte


EvrimSo

Ben yanlış diyorum bu cümleye, doğruysa lütfen biri anlatabilir mi?


LeopardXander

Nereyi anlamadınız?


Yldo12

Sanmak,saymak,addetmek..gibi karşılıkları da var "assume" kelimesinin.Bence bu cümlede "sanmak" ya da "addetmek" kullanılsa anlam daha Türkçeye uygun olurdu.


LeopardXander

Sanmak kelimesinin anlamı ayrı. Varsaymak olabilir.


xGrandMasterx

Burada ...that answers... olması gerekmiyor mu buna benzer bir cümlede böyle olmuştu.


Selcen_Ozturk

bu da olabilir. aslında bizim "O"dan sonra virgül koymamız gerekirdi, O'yu nesne olarak kullanmak istemişiz

bağlaç olarak that'ten bahsediyorsak o gelebilir ama atılabilir de bu tip cümlelerde. Yani "He assumes that the answers are wrong." cümlesinde "that" opsiyonel


KPrxFoVG

ama hala yanlış kabul ediliyor


LeopardXander

Olsa da olmasa da olur. He assumes that the answers are wrong. Bu da kabul. That kelimesi - duğunu eki anlatır. Ama olmasa da olur


gcevik

Sanmak fiilini kabul etmiyor


LeopardXander

Evet. Çünkü assume, farz etmek demek. Sanmak ayrı bişi


ysf418130

Zaten bu kendisi yapıyor


Aurum521239

Cevapla aynısını yazdım?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.