"I run again after it rains."

Çeviri:Yağmur yağdıktan sonra ben tekrar koşarım.

4 yıl önce

17 Yorum


smanovic

Yagmur yagmadan once kosarmis yagdiktan sonra tekrar kosarmis. Bunu mu demek istiyor yoksa her yagmurdan sonra tekrar kostugunu mu demek istiyor

4 yıl önce

KeremGolba

zor ya :D

4 yıl önce

gunerkls

"Yagmurdan sonra tekrar kosarim" diyebilir miyiz ?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

"Yağmur yağdıktan sonra" = after it rains
(yağmur fiil olarak kullanılmış ve "after"dan sonra tam bir cümle gelmiş.

"Yağmurdan sonra" = after the rain
(yağmur isim halinde kullanılmış ve "after"dan sonra bir cümle gelmemiş.

2 yıl önce

besherat
besherat

Dear God, I can't understand the construction of the word yağdıktan.

2 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

The suffix DIK is forming the object participle (Non future tense) You take the verb root (here yağ-), + -(i)Dik + -Poss.ending +-case (if any) You can translate that into English as a relative clause. It is like an adjective of the object.

For example:

Yazdiğim kitabi - the book that I write/wrote

Gittiğin bar - the bar that you go/went to

1 yıl önce

besherat
besherat

Thank you very much for your answer. :)

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

welcome

1 yıl önce

krmyldz

Yagmurlardan sonra kismini ekledim yagmur diyor.. buyuk bir hata

3 yıl önce

ruveyddaa

ıt rains nasıl bir şey arkadaşlar

2 yıl önce

sedus1

ben yağmurdan sonra koşmayı tekrarlarım bu kelimenin nesi yanlış

2 yıl önce

SERPIL776465

bende s yi soylemedi

1 yıl önce

furkanarslan1234

yağmur yağmadan sonra ben tekrar koşarım dedim kabul etmedi

2 yıl önce

afaystil

ben tekrar koşarım sonra yağmur yağar neden değil? tamam mantıksız bir cümle ama çeviri olarak neden değil? after nasıl kullanılır?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Temel olarak iki şekilde kullanabiliriz:

AFTER + 1. olay, + 2. olay

Mesela,
1. olay: I come home.
2: olay: I watch TV.

AFTER I come home, I watch TV.
(Eve geldikten sonra televizyon izlerim.)

2. olay + AFTER + 1. olay

Yine,
1. olay: I come home.
2: olay: I watch TV.

"I watch TV AFTER I come home.
(Eve geldikten sonra televizyon izlerim.)

NOT: "After" bağlacını geçmiş zamanda da kullanabiliriz; ama bu başka bir günün konusu!


"Eve gelirim, sonra televizyon izlerim" demek için
"I come home,and then I watch TV."

2 yıl önce

ersinturac

"tamam mantıksız bir cümle" ama "çeviri olarak neden değil" e peki :)

2 yıl önce

Meriperi2

Sizin cümlenizde önce ben koşarım ben koştuktan sonra yağmur yağar anlamı cikiyor. Ancak uygulama "yağmur yağdıktan sonra ben tekrar koşarim" diyor. Bu anlamda "ben tekrar koşarım yağmur yağdıktan sonra" alternatif bir cevap olabilir.

8 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.