Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"There is coffee for later."

Tłumaczenie:Jest kawa na później.

4 lata temu

20 komentarzy


Wiktor278

Czy nie powinno być"Tam jest kawa na później"?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie do końca. "There is/are" bardzo często znaczy, że coś po prostu jest, bez wskazania konkretnego miejsca czy kierunku.

4 lata temu

E2rdJawor

jesteś I M P O N U J Ą CA !

2 lata temu

Wiktor278

No tak, ale dosłowne tłumaczenie there is\are brzmi tam jest\są.

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ale gdybym chciała wskazać kierunek powiedziałabym "Coffee is there" lub "There is coffee there".

4 lata temu

Viciu1a

Obydwa znaczenia sa poprawne wiec powinny byc uznane. Poprawnie jest powiedziec: tam jest kawa; kawa jest tam, jest kawa.

4 lata temu

Wiktor278

No właśnie, więc o co chodzi? Tam stoi kawa na później, na póżniejszą porą. I ta kawa stoi tam, więc będzie "there"

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie czytasz dokładnie. Napisałam już jak byłoby "tam stoi kawa". Po angielsku "tam" nie stawiamy na początku zdania, a "there" ma dwa znaczenia.

1) there is/exists/remains etc - używane żeby powiedzieć, że coś jest, istnieje (nie w konkretnym miejscu, tylko ogólnie) http://www.ldoceonline.com/dictionary/there_1

2) there = tam, ale wtedy there nie stoi na początku http://www.ldoceonline.com/dictionary/there_2

W pierwszym znaczeniu "there" jest zaimkiem i pełni rolę podmiotu, a w drugim jest tylko przysłówkiem.

4 lata temu

MilaSzpila

Jest kawa na później!?!?!?WHAT???

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

Wprawdzie there is - jest, there are - są,...ale, takie mechaniczne, słownikowe tłumaczenie brzmi tu, naprawdę, wyjątkowo nienaturalnie. Po polsku powiedziałoby się raczej:

Mamy kawę na potem / na później / na zaś

3 miesiące temu

Wiktor278

Skoro tak, to dzięki ;)

4 lata temu

EwaKatarzy1

Asia Dyczka, jesteś NIESAMOWITA. Bardzo dziękuję za twoje podpowiedzi, to one często rozwiązują moje problemy ze zrozumieniem tego czego nie rozumiem

1 rok temu

ogrodnikts

To jest najlepsza metoda nauki moim zdaniem bo podobnie uczą sie male dzieci. Najlepszy kurs w play market.;) pozdrawiam

3 lata temu

Jamaica...

Tam

2 tygodnie temu

Wiktor278

No tak, ale mogliby zaliczyć jak napisałem "tam". Nie zostałem poinformowany, że "there" ma 2 znaczenia. Bo jeżeli tak, to mogę zgłosić błąd. Nie wiedziałem jak napisać zadanie i zobaczyłem na podpowiedź. Było napisane, że there znaczy tam, więc tak napisałem.

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ale Twoja odpowiedź jest błędna, więc nie powinni jej zaliczać. Rozumiem, że możesz się denerwować, że nikt Ci tego nie powiedział, ale na tym częściowo polega Duolingo - stosuje metodę uczenia się na własnych błędach, bez wchodznia w szczegóły gramatyki. Jednym ten model odpowiada, innym nie. Poza tym kurs PL>EN jest nadal w fazie beta, docelowo mają się w nim znaleźć krótkie wprowadzenia do lekcji.

Ważne jest to, że teraz już wiesz jak używać "there", a to że straciłeś jedno serduszko tak naprawdę nie ma znaczenia ;)

4 lata temu

marysiasawo

Twoje komentarze to nieoceniona pomoc w nauce. Wchodzę na większość dyskusji tylko po to aby je przeczytać. Uzupełniają mi braki wyjaśnień gramatycznych Duolingo. Ogromne dzięki

4 lata temu

Arisa89
Arisa89

Szkoda, że co lepsze komentarze nie służą potem jako materiał do podpowiadek (pojawiące się chmurki ;) ) - jak jest np. przy kursie niemieckiego dla znających angielski.

4 lata temu

ws_harry

Twoje komentarze wiele mi wyjaśniły. Niestety też fakt jak nadal malo umiem. I ile mam do zrobienia :)

3 lata temu

Viciu1a

Odpowiedz Wiktora nie jest bledna

4 lata temu