"Bir fil gibi."

Çeviri:He is like an elephant.

February 27, 2014

79 Yorum


secretrecipe

"like" ilgeç (preposition), "as" bağlaçtır (conjunction). Hangisinin ne zaman kullanılacağı konusundaki ayrımı pratik olarak şöyle yapabilirsiniz. "like" sözcüğünden sonra genelde isim veya adıl (zamir) gelir. Tümce daha basittir.

She talks like my brother. (Kardeşim gibi konuşuyor)

He runs like a rabbit. (Tavşan gibi koşar)

She writes like me. (Benim gibi yazıyor)

"as" sözcüğünden sonra gelen tümcede ise genelde fiil bulunur. Tümce daha karışıktır.

My brother acts as I expect him to behave. (Kardeşim davranmasını beklediğim gibi hareket eder)

"as" birinin veya bir şeyin işini/işlevini anlatmak için de kullanılır. O zaman "gibi" yerine "olarak" diye çevirmek gerekir.

She uses the ribbon as a decoration. (Kurdeleyi süs olarak kullanır)

He works as a carpenter. (Marangoz olarak çalışır)

He works like a carpenter. (Marangoz gibi çalışır)

Özellikle konuşma dilinde "as" kullanılması gereken yerde "like" kullanıldığını sıklıkla duyabilirsiniz. Örneğin "My brother acts like I expect him to behave" tümcesi dilbilgisi kurallarına göre yanlıştır.

March 24, 2014

dicle...

Teşekkür ederim. Hiç anlamamistim cumle içerisinde ama. Yine de neden cvp da zamir kullanıldığıni hala anlamış değilim

March 10, 2018

sanalad

she nerden cikti yaaa "bir fil gibi" yaziyor yani "o bir fil gibi" yazmiyorrrrr !?

March 1, 2015

incikin_

İngilizcede "like an elephant" tam bir cümle oluşturmak için gerekli ögelere sahip değil; öznesi ve yüklemi eksik. Dolayısıyla Türkçeye çevirmemiz istenirse tam bir cümle olarak çeviremeyiz.

"like an elephant"
(= Fil gibi / bir fil gibi)

Türkçenin kuralları ise farklı. Gizli özne kuralını hatırlarsanız, özne olan "O" cümleden atılabilir. Şöyle düşünün:

Fil gibiyim.
Fil gibisin.
Fil gibi.

Bu nedenle ve ayrıca "o" için "he/she/it" diyebilmemiz nedeniyle, Türkçede "Bir fil gibi" dediğinde bunu İngilizceye farklı şekillerde çevirebiliriz:

"Fil gibi / bir fil gibi"
• like an elephant
• He is like an elephant.
• She is like an elephant.
• It is like an elephant.

October 30, 2017

nurcan1215

Arkadaşlar şimdi orda a an demiş ama cümede bir yok diye merak edenler dikkatli okuyun şimdi a ve an ingilizcede nesne çoğul yazılmamışsa başında onu niteleyen bir kelimenin olması lzm bu yüzden a an ve the gelir aralarındaki fark ise the belli olan şeylerde o filin kim olduğu bilinseydi the kullanacaktı ama sıradan bilinmeyen şeylerde a ve an kullanılır inş açıklayıcı olmuştur

February 4, 2017

CannorSteel

"Like a elephant" doğru değildir baş harfi a e ı i u o gibi başlayan kelimelerin başına "an" gelir. Sadece bir kaç kelime istisnadır. Bunlara örnek olarak " a university " gösterilebilir. Okunuşunda başına bir harf getirilerek okunuyorsa " a " kullanılır.

December 6, 2017

szuingiliz

Like an elephant neden olmuyor

November 7, 2014

adamlion

Bir fil gibi sorulmakta o bir fil gibi sorulmamış.

June 19, 2015

ahmetefe911

cevap saçma olmuş, 1.şık doğru olmalı

May 2, 2016

kursad709739

Aynen sana katılıyorum

February 4, 2019

ozgetutkun

he ve she kullanılmaması lazım . It en uygunu olurdu.

February 9, 2015

erknshn87

As an elephant olmaz mı

February 27, 2014

Selcen_Ozturk

hayır. as ve like genelde birbiri yerine kullanılmaz. Yukarıdaki gibi cümlelerde as olmaz

February 27, 2014

Mahirazado

Neden olmuyor? Aralarındaki anlamsal farkı belirginleştirebilir misiniz?

March 23, 2014

elmin07

Neden surda like s kabul etmiyor ?

August 21, 2016

erkan272027

Like var sevmek fili değil mi

November 24, 2016

nurcan1215

gibi anlamıda var

February 4, 2017

hasanarda13

he is olmayacaktı. o zaman o bir fil gibi yazsaydınız

May 15, 2017

toronado93

Like an elephant ı kabul etmesi lazım etmiyor.

July 24, 2017

tahakvanc

aynen ya

August 10, 2017

Zey271754

o bir fil gibi demiyor o yüzden cevap like a elephant olacak

August 15, 2017

mhendis17

sadece ' like an elephant ' yani ( bir fil gibi ) yazıyor, ama çevrilirken ' she like an elephant ' cevabı doğru kabul ediliyor bu çok saçma. o zaman ya ' o kız bir fil gibi ' yazacaksın ya da kız ( she ) olmadan bir fil gibi yazacaksın, bu gerçekten saçmalık. kendi kendinize özne mi uyduruyorsunuz?

October 30, 2017

mhendis17

biraz önce yazdığım yorumdaki gibi yine aynı saçmalık, bir kelimeyi yok saymadığın gibi, kafadan da özne uyduramazsın, gerçekten saçma sapan bir tercüme, hatalı, büyük hatalı.

October 30, 2017

incikin_

Tek bir dilin mantığıyla (ya İngilizce ya da Türkçe) sorulara yaklaştığımızda soru-cevap mantıksız görünebiliyor. Halbuki zor bir soru olmakla birlikte mantıklı:

İngilizcede "like an elephant" tam bir cümle oluşturmak için gerekli ögelere sahip değil. Dolayısıyla Türkçeye çevirmemiz istenirse tam bir cümle olarak çeviremeyiz.

"like an elephant"
(= Fil gibi / bir fil gibi)

Türkçenin kuralları ise farklı. Gizli özne kuralını hatırlarsanız, özne olan "O" cümleden atılabilir. Şöyle düşünün:

Fil gibiyim.
Fil gibisin.
Fil gibi.

Bu nedenle ve ayrıca "o" için "he/she/it" diyebilmemiz nedeniyle, Türkçede "Bir fil gibi" dediğinde bunu İngilizceye farklı şekillerde çevirebiliriz:

"Fil gibi / bir fil gibi"
• like an elephant
• He is like an elephant.
• She is like an elephant.
• It is like an elephant.

October 30, 2017

EnsarKarpu

Saçmalık ya bu ne sinir oldum he olunca o anlamı gelmiyo o bir fil gibi he veya she olmaması lazım

September 28, 2014

snur050

As the elephant olmaz mi?

March 13, 2015

Kaya55555

As an elephant!!! Yanlışmış!?

March 19, 2015

circass

"as" "olarak", "şeklinde" anlamları verir.

March 4, 2016

Bisnev99

"He eats is like an elephant" dersek ne anlama gelir bu cümle ?

December 30, 2015

Faruk253004

Like neden gibi anlamında kullanılmış anlayamadım

February 27, 2016

Whiskeyice

"Like" aynı zamanda 2. anlam olarak " gibi" anlamı taşır.

June 9, 2016

Gke816957

Ama o öznesi yokki ben nasıl she yi koyabilirim özne yerine

March 26, 2016

EtemSezgin

soruda çevirmesini istediği şey :"Bir fil gibi." o bir fil gibi değil

May 6, 2016

nurcan1215

bir fil gibi diyonya kardeşim bişeye bi fil gibi diyon onu kime diyorsun bir fil gibi yi fil gibi olan kişi kim sana it he she diye cümlede belirtiyo cümeyi kurarken ''o bir fil gibi '' yada ''o fil gibi'' anlamı çıkıyo anlamadıysan tekrar sor

February 4, 2017

plsayca

Butun siklari yaptim az once dogru dedigi seye simdi yanlis diyor

May 23, 2016

eren1326

like sevmek hoşlanmak beğenmek anlamında değil mi ne alaka lütfen yardımcı olursanız sevinirim

May 24, 2016

nurcan1215

like ın gibi anlamıda var

February 4, 2017

iamcnr

o bir fil gibi deseydi she ve it ile başlayan cümleler doğru olurdu ancak cümlede "o" yok. o yüzden bana göre bu soru yanlış

May 30, 2016

Whiskeyice

she is like an elephant = kızın bir fil gibi olduğunu he is like an elephant = erkeğin bir fil gibi olduğunu söylerken yazılır. yukarı da cümle de bir kız veya erkek belirtilmişmi ki, bizden she yada he yazmamızı istiyor. yapmaya niyetiniz yoksa yapmayın ulan. içinizden gelmiyorsa yapmayın. Bir fil gibi olan belki bir hayvandır, belki bir nesnedir, bir balondur. niye he yada she olsun

June 4, 2016

SergenAtes

Like gibi mi demek

July 22, 2016

ercanvrl02

o bir fil gibi olması gerek

September 11, 2016

dgnmrh

Gizli özneli çeviri bekletisine hayran kaldım. Kim bir fil gibi? O--hım demek ki it de olabilir he/she de ...Çok zekice.

October 23, 2016

brlmtlu

"Bir fil gibi." cümlesinin tercümesine like an elephantı işaretledim fakat doğru cevabın she is like an elephant dedi :| bu tarz hatalar sıfıra insin

October 25, 2016

delimorpanda

o dememiş ki he she falan

November 14, 2016

ihsanaladag

like an elephant olamalıydı

December 15, 2016

selim.sr

buradaki kişi zamiri es geçilmemeli tercümede.

January 3, 2017

sedefcaglarx

Kabul etmemesi çok saçma doğru olarak gosterdiği seçeneği işretleyince bu sefer diğerini doğru olarak gosteriyor. Dalga mı geçiyorsunuz?

January 7, 2017

sweetwitch09

ve yine 2 doğru şık ve sistem 2 sini de kabul etmiyorrr

January 8, 2017

nurcan1215

Arkadaşlar şimdi orda a an demiş ama cümede bir yok diye merak edenler dikkatli okuyun şimdi a ve an ingilizcede nesne çoğul yazılmamışsa başında onu niteleyen bir kelimenin olması lzm bu yüzden a an ve the gelir aralarındaki fark ise the belli olan şeylerde o filin kim olduğu bilinseydi the kullanacaktı ama sıradan bilinmeyen şeylerde a ve an kullanılır inş açıklayıcı olmuştur

February 4, 2017

Yaar319571

Like yerine as kullansak olmazmi ?

February 6, 2017

AhmetCan89519

Özne NEREDE...

February 12, 2017

Pelin659524

like an elephant= bir fil gibi she is like an elephant = o bir fil gibidir. he is like an elephant= o bir fil gibidir.

bir fil gibi= sadece "like an elephant" anlamına gelir ancak cevabım doğru kabul edilmedi.

February 16, 2017

erman561962

"is" koymazsak eğer "like" hoşlanmak anlamına gelmiyor mu? O yüzden like an elephent yanlış olabilir

February 21, 2017

metin283630

Ingilicesinde o fili seviyor oluyor nasil oluyor bu

May 29, 2017

Tuba_551

eğer "o bir fil gibi" deseydi cevap she ve it ile başlayan şıklar olurdu. bu cümlede özne belirtilmemiş sadece bir fil gibi denilmiş yani soru hatalı

June 2, 2017

brvnsnr

bir fil gibi dio ama cvp she is like an elephant oda o bir fil gibi oluyo ne alaka

June 7, 2017

sena792265

o bir fil gibi demiyor, bir fil gibi diyor ama like an elephant ı kabul etmiyor birisi açıklaya bilir mii

July 29, 2017

UmutBerkay13

bir fil gibi diyor o bir fil gibi demiyor çok saçma

August 3, 2017

tahakvanc

lan nasıl oluyor anlamadım şimdi. önce sorduğunda like a elephant diye doğru cevap dedi şimdi she is like a elephant diyor anlamadım

August 10, 2017

Fidan877794

duolingo, cavabin yanlisdi mence

August 22, 2017

Vampirekni7

bir fil gibi yazılmış eğer o bir fil gibi yazılsaydı cevap doğru olurdu fakat bir fil gibi yazıldığı için cevabın like a elephant olması gerekir

August 31, 2017

z.dmr

İngilizcede de gizli özne var mı ?

September 4, 2017

Ahmet829

He de likes neden olmaz anlamiyorum

October 11, 2017

muhammed239403

Arkadaşlar gerçekten bu program müthiş birşey.. Yani bazı dostlarımız gerçekten çok güzel anlatıyor.. Teşekkür ederim emeği geçen herkese..

October 17, 2017

hayrunnisa_unal

She nerden çıktı yaaa önce fill diye geçiyo

December 18, 2017

leventsar2

cevap çok alakasız. (o bir filden hoşlanır) ile (bir fil gibi) nasıl.bağdaştırır anlamadım.

December 27, 2017

FatmaNuray606769

Like gibi mi demek?????

April 24, 2018

mynameiselif

İt is like a fil yazmak

September 5, 2018

-Raaki

An şart mı

September 24, 2018

konukoray

Doğru cevap olarak "He is like an elephant." olması gerektiğini yazıyor ama benim seçeneklerim içinde "He" yok. Nasıl geçebilirim o halde bu soruyu?

September 30, 2018

bunelan

Su fil her 10 soruda bir cikiyor.

October 12, 2018

gamzeuak1

It is ya da he is ne alaka orda ozme yok ki ya da nesne

October 21, 2018

nilden

Kisaca bir bok anlamadim

November 14, 2018

zgrKaya20

Ya bu dualingo göstermediği şeyleri göstermiş gibi soruyor saçmalıyor

November 18, 2018

sevince3

elephant oncesi an gelmesi okunus kolaylıgı olması sebebıyledır.eeeeeelphant demek yerıne anelephant demek daha kolay oldugundandır.bır arkadasında verdıgı ornek gıbı a unıversty an unıversıty okunusu kolay olmayacagından a universty olarakkullanılmaktadır.gızlı ozne bulundugundan cumle basına he,she,it gıbı ozne kullanılabılır.soonuc olarak 1.ıt is like an elephant 2.he is like an elephant 3.she is like an elephant 4.Ali is like an elephant 5.Ayşe is like an elephant hepsi dogrudur.

January 14, 2019

GllerKO

He is like an elephant. doğru ancak verdiğiniz kelimeler arasında "He " yok. "İt" var. Lütfen kontrol edin.

January 29, 2019

cihan562769

verilen sözcükler arasında he yok

February 19, 2019

buse657634

the elephant like dedim neden kabul etmedi??

June 13, 2019

KERRAR6

Türkçe ne ilginc bir dil hiçbir dil tam olarak çevrilemiyor.

September 28, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.