Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He writes you a note."

Çeviri:O sana bir not yazar.

4 yıl önce

4 Yorum


valinorman

"sana" derken "to you" gerekmiyor mu burada. yani "writes you" direkt olarak bunu karşılıyor mu ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu tip cümlelerde you (ya da him her me vs) ilk nesne olursa to kullanılmaz, ikinci nesne olarak kullanılırsa to eklenir. Yani "He writes a not to you" aynı anlamdadır.

2 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

o sana bir yazı yazar

Ben bildiğim kadarıyla "not yazmak" Türkçede sınavların cevaplarına hocanın yazdığı rakamdır. Ama İngilizcesinin (He writes you a note) sınavlarla bir ilgisi yok.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yok not yazmak sadece sınavlarla ilgili değil. Küçük bir kağıda bir not yazıp masana "not" bırakabilir birisi mesela. Veya öğretmen ders anlatırken sen "not" alabilirsin. İngilizcedekine benzer kullanım.

4 yıl önce