Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"I am bad at sports."

Vertaling:Ik ben slecht in sport.

1 jaar gelden

3 opmerkingen


Baboeshka

Is sports niet meervoud en is het sporten?

1 jaar gelden

Tijsdv
Tijsdv

'Ik ben slecht in sport' is best een veel gebruikte manier om dit te zeggen, hoor. Met 'ik ben slecht in sporten' bedoel je inderdaad bijna hetzelfde.

  • 'Een sport' is een enkele sport, bijvoorbeeld voetbal.
  • 'Sporten' zijn meerdere sporten, zoals voetbal en basketbal samen.
  • 'Sport', dus in dit geval, is meer een begrip. Vergelijk het een beetje met woorden als 'liefde' en 'haat'. Hier maak je ook geen enkel- of meervouden van. Sport wordt gebruikt voor het collectief van alles wat ermee te maken heeft.

Engels heeft geen verschillende woorden voor het tweede en het derde puntje, en gebruikt gewoon het woord 'sports'.

1 jaar gelden

Baboeshka

Oh ok bedankt.

1 jaar gelden