Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Zij en ik eten appels."

Vertaling:She and I eat apples.

0
4 jaar gelden

6 opmerkingen


lukas823034

Waarom kan 'wij eten appels' niet

4
Reageer13 jaar gelden

DZ3h3

Kan iemand vertellen waarom het eat is inplaatsvan eats.

2
Reageer1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Omdat she and I een meervoud onderwerp is (= we, in dit geval).

Je toevoegt een s/es aan het werkwoord alleen voor de derde persoon enkelvoud (he, she, it en namen).

Dus:

I eat sandwiches

You eat sandwiches

He eats sandwiches

Franz eats sandwiches

She eats sandwiches

Your sister eats sandwiches

The dog eats sandwiches (= It eats sandwiches)

We eat sandwiches

My sister and I eat sandwiches

You and my brother eat sandwiches (= You eat sandwiches)

Claudia and Daniel eat sandwiches

They eat sandwiches

0
Reageer1 jaar gelden

maevapiutu

Ik vind het moeilijk om 'eat & eats' te onthouden kan iemand het mij uitleggen....

1
Reageer2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Lees mijn opmerking hier beneden. (En sorry voor mijn nederlands)

0
Reageer1 jaar gelden

iertjep1

He she it EN namen zijn met een s erachter en de rest bijv. I en we is zonder

1
Reageer2 jaar gelden