"Zij en ik eten appels."

Vertaling:She and I eat apples.

4 jaar gelden

8 opmerkingen


lukas823034

Waarom kan 'wij eten appels' niet

3 jaar gelden

DZ3h3

Kan iemand vertellen waarom het eat is inplaatsvan eats.

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Omdat she and I een meervoud onderwerp is (= we, in dit geval).

Je toevoegt een s/es aan het werkwoord alleen voor de derde persoon enkelvoud (he, she, it en namen).

Dus:

I eat sandwiches

You eat sandwiches

He eats sandwiches

Franz eats sandwiches

She eats sandwiches

Your sister eats sandwiches

The dog eats sandwiches (= It eats sandwiches)

We eat sandwiches

My sister and I eat sandwiches

You and my brother eat sandwiches (= You eat sandwiches)

Claudia and Daniel eat sandwiches

They eat sandwiches

1 jaar gelden

maevapiutu

Ik vind het moeilijk om 'eat & eats' te onthouden kan iemand het mij uitleggen....

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Lees mijn opmerking hier beneden. (En sorry voor mijn nederlands)

1 jaar gelden

iertjep1

He she it EN namen zijn met een s erachter en de rest bijv. I en we is zonder

2 jaar gelden

xxxAnjalixxx

wrm is de 'i' een hoofdletter 'I'?

11 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod

Omdat dat de regel is in het Engels.

11 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.