1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Zij en ik eten appels."

"Zij en ik eten appels."

Vertaling:She and I eat apples.

February 27, 2014

7 opmerkingen

Gesorteerd op topberichten

lukas823034

Waarom kan 'wij eten appels' niet

August 6, 2015

DZ3h3

Kan iemand vertellen waarom het eat is inplaatsvan eats.

June 7, 2017

MentalPinball

Omdat she and I een meervoud onderwerp is (= we, in dit geval).

Je toevoegt een s/es aan het werkwoord alleen voor de derde persoon enkelvoud (he, she, it en namen).

Dus:

I eat sandwiches

You eat sandwiches

He eats sandwiches

Franz eats sandwiches

She eats sandwiches

Your sister eats sandwiches

The dog eats sandwiches (= It eats sandwiches)

We eat sandwiches

My sister and I eat sandwiches

You and my brother eat sandwiches (= You eat sandwiches)

Claudia and Daniel eat sandwiches

They eat sandwiches

August 3, 2017

maevapiutu

Ik vind het moeilijk om 'eat & eats' te onthouden kan iemand het mij uitleggen....

July 30, 2016

MentalPinball

Lees mijn opmerking hier beneden. (En sorry voor mijn nederlands)

August 3, 2017

iertjep1

He she it EN namen zijn met een s erachter en de rest bijv. I en we is zonder

August 6, 2016

xxxAnjalixxx

wrm is de 'i' een hoofdletter 'I'?

December 29, 2017
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.