"Hehadneverfelttiredbefore."

Fordítás:Azelőtt soha nem érezte fáradtnak magát.

4 éve

18 hozzászólás


AgnesBedo

Pontosan úgy fordítottam, ahogy itt van, és mégsem jó!!! Ez a legocsmányabb rész!! Eddig értettem ezt az igeidőt, de ezt a kvatymaszt már nem. Illetve most a magyarról angolra fordítás sokkal könnyebb, egyértelműbb, de az angolt magyarra??!!! Csupa zűr-zavar, hol van személyes névmás, az "előtte" hol a mondat elején van, hol a végén, és sorolhatnám tovább. Borzalom!!! Így igaz, egy rész se nyuvasztott ki ennyire mint ez, avagy I had never felt tired before.

4 éve

AgnesBedo

jav.: hol van személyes névmás, hol nincs - már tényleg megzakkantam :-)

4 éve

Harga
Harga

Angolul általában kell a személyes névmás, magyarul ahol a ragozás meghatározza a személyt, nem kell. Mi a gondod azzal, hogy : I had never felt tired before. Szórendről (mi hova kerül angolul): http://www.viszki.sulinet.hu/tananyagtar/angol/Jekel/1_angol_szorend.pdf

4 éve

AgnesBedo

Köszi. Világos, amit írsz, tudom, hogy angolul kell. De ennél a résznél -ahogy írtam is - a magyarra fordításnál, hol hibának vette, ha kitettem, hol nem, hol hiányolta, hogy nem tettem ki a személyes névmást (magyarul!!!). Írtam is, hogy egyértelműbb volt a magyarról angolra fordítás, ott mindig kell :-) Azt hiszem az volt a gond, hogy ezt az időt mindig összetett mondatoknál használtuk, amikor tanultam, s most újból megnéztem néhány könyvet, és ott is úgy van, soha nincs önmagában!!!. Itt pedig nem. Próbálta ugyan érzékeltetni az "előtte"-vel (az is, hol itt volt, hol ott), hogy két idősíkról van szó, de az is hol volt, hol nem. Szóval nagyon megszenvedtem vele!!! Nem tudom, használják ezt önmagában - tehát ahol egy mondatban csak egy állítmány van - egyáltalán? Persze, egy beszélgetésben, ahol a mondatokat egymásba fűzik- szituációban - el tudom képzelni, de önmagában, kiragadva egy szituból, háááát nagyon necces.... valahogy másképp kéne ezt tanítani. Persze lehet, hogy az, aki előtte még soha nem találkozott ezzel az igeidővel - a befejezett múlttal - , annak könnyebb volt. Én - noha pontosan értem az igeidő használatát - sokszor elvéreztem.

4 éve

szilbog
szilbog

Ezek a leckék már eléggé "hátul" vannak, és ez még csak béta verzió. Minden mondatra betettek néhány (vagy sok) fordítást/helyes megoldást, de a mi "megtisztelő feladatunk" ezt a jelentésekkel kibővíteni az összes jó megoldásra. Nem arról van szó, hogy a rendszer vagy a készítők szerint rossz az a megoldás, amiről tudod, hogy helyes, és mégsem fogadja el. Csupán még nincs az a verzió fent a helyes megoldások listáján. Jelezni kell, és ha tényleg jó, fent lesz. Kitartást és türelmet kívánok!

4 éve

AgnesBedo

Köszönöm. Párat már jeleztem, és vissza is igazolta.

4 éve

Harga
Harga

A példamondatok magyarul nem szerencsések, mert egyszerű mondatban nem tudunk előidejűséget kifejezni, így elég szerencsétlenke, de lassan ráéreztem mivel szeretnék jelezni. Összetett mondatokkal nem lenne gond, de azt hiszem az angol mondatok adottak voltak.

4 éve

AgnesBedo

Igen, igazad van, nem voltak túl szerencsések. De hál'Isten sikerült átvergődnöm - némi káromkodások közepette - ezen a részen :-)

4 éve

caissa86

Kicsit megnyugodtam most, hogy látom, hogy nem csak én mérgelődök heheee

4 éve

AgnesBedo

:-), azóta nem volt ilyen!!! (gyorsan lekopogom)

4 éve

Zsubri

A sohasem is ugyanazt jelenti!

4 éve

barnak01
barnak01

és természetesen nem fogadja el :-( Ősz van hullanak a szívecskék.

4 éve

Hencsi25

De ha a mondatban szerepel a before, akkor miért Past Perfect az igeidő? Maga a Past Perfect fejezi ki azt, hogy valami előtt, nem?

4 éve

Hencsi25

Előtte sosem volt fáradt. Ez nem jó amúgy?

4 éve

BollaBernadett

"Soha se érezte magát fáradtnak korábban." Ez most miért nem jó???

3 éve

-123456790-

Csatlakozom Hencsi25-höz. „De ha a mondatban szerepel a before, akkor miért Past Perfect az igeidő? Maga a Past Perfect fejezi ki azt, hogy valami előtt, nem? ”Magyarázza már el valaki miért kell az a ki!@#$% before a végére.

3 éve

Nyuszi100

Miert kell a before ha ugy is azt ertik a had + mult ido 3. hogy vmi elotte tortent?

2 éve

CsabaGeszt

Ebben a mondatban sem érthető a "felt" szó, most is a "south" szót hallottam,s nem 1-szer, hanem többször hallgattam meg e mondatot, s mindig "south" -t mondta!

2 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.