1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Where is your left shoe?"

"Where is your left shoe?"

Fordítás:Hol van a bal cipőd?

February 27, 2014

9 hozzászólás

Népszerű hozzászólások szerint

Levente.Farkas

Cipő eleve csak lábra használható, így hülyén hangzik azt mondani hogy ballábas cipő. Focistára mondják hogy ballábas.

March 17, 2015

zserrbo

Nem lenne jó a "Hol van az elhagyott cipőd?"

February 27, 2014

radnaitomi

Nem nagyon használják így. A left tényleg a leave 3. alakja, vagyis jelentheti azt, hogy otthagyott (nem elhagyott amúgy, csak otthagyott!) Így rá lehetne erőltetni a 'hol az otthagyott cipőd?', de az legalább annyira természetellenesen hangzik angolul is, mint magyarul.

Az 'elhagyott cipőd' inkább 'your lost shoe' lenne.

February 27, 2014

Levente.Farkas

Ha tudnám a választ akkor nem lenne elhagyott. Így ez a kérdés eleve nem lenne életszerű. :)

March 17, 2015

BernusVida

Eléggé bénán beszél ez a robot....

January 3, 2015

St.Andrea

Úgy gondolom, a "Hol a ballábas cipőd?", amit nem fogadott el, sokkal jobban megfelelne a kérdésnek magyarul.

January 20, 2015

U.Adam92

El mondom jól nem fogadja el el mondom megint már jó hogy van ez? ??

February 10, 2016

cscsabat

én még ilyen kifejezést, hogy bal cipő, soha sem hallottam. Az csak úgy magyaros, ha ballábas cipőről beszélünk. Bal láb, bal kar, bal kéz az igen, de a hozzájuk kapcsolódó tárgyak már nem állnak meg önmagukban. bal kesztyű, bal zokni, bal zseb stb....

December 26, 2014

Levente.Farkas

Mitől nem állnak meg? Az hogy bal cipőm teljesen jó. Van egy kavics a bal cipőmben. Miért kéne hozzátennem hogy lábas? Kezes nem lehet mert cipőröl beszélünk amit többnyire lábon hordunk. Ahogy megkérhetek valakit hogy hozza ide nekem az irataimat a kabátomból. Hol van? A bal zsebében. Mitől nem magyaros ez? A focista lehet ballábas. Az ember lehet balkezes. De tárgyak amik eleve csak egy funkciót szolgálnak nem kívánnak ilyen jelölést. Elhagytam a fél pár kesztyűm. Melyiket? A balt.

March 17, 2015
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.