1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim halalarım yeşil çay iç…

"Benim halalarım yeşil çay içerler."

Çeviri:My aunts drink green tea.

February 28, 2014

32 Yorum


erdaltaskin

Cümlenin öznesi 3. tekil şahıssa (he, she, it) geniş zamanda çekimlenen fiilerin sonuna "s" takısı gelir. Cümlenin öznesinde "he, she, it" sözcüklerinden biri bulunmasa da öznenin yerine "he, she, it"ten birini yazabiliyorsanız yine fiilin sonuna "s" takısı getirmelisiniz. "Aunts" dediğinizde çoğul konuştuğunuz için öznenin yerine "they" yazabilirsiniz. They=Onlar, 3. çoğul şahıs zamiri olduğundan fiil "s" takısı alamaz, "drink" olarak kullanılır.


falconblue

drinks deseydik anlam da büyük bir kayma olur muydu?


Selcen_Ozturk

yanlis olur tamamen. s takisi sadece 3. tekil sahista. Sunun gibi olacagini dusun "Benim halalarım yeşil çay içerim."


iremgr

Cogul kullanımlarda yazım konusunda belki ama gunluk konusma dilinde olabileceğini sanmıyorum. Nasil turkceyi kuralına gore konusmuyorsak onlarında bu tarz kullanimlari cok


DHMunchen

My aunts drink the green tea . Neden olmaz acaba ?


iijawx

"Halalarım yeşil çay'ı' içer" oluyor o şekilde sanırım.


AselhanAyd

Eklediğimiz "aunts" kelimesi işi karıştırıyor


Murat970917

İngilizce, İspanyolca gibi dillerde kiz tarafı oglan tarafı ayrımı yoktur. Uncle, amca ve dayı; aunt da hala,teyze anlamlarına gelir.


SirNebula61

Drink yerine eat yazdım dhdhdsj


Tubagkta2

eat yemek demek drink içimek demek hangi mantıkla yazdın


Feyzaciftci1

"My aunts drink green milk" cümlesinde süte galiba yeşil gıda boyası katmışlar :D


Kyledzare20

My aunts drink a green tea. Neden yanlis. Yesil cayi poset cay gibi dusunursek sayilabilir ozelligi olur. "a" yi neden kabul etmedi


iijawx

Her yeşil çay poşet olmak zorunda değil ki.


Heyman491765

bu cümlede genel bir anlam var su anda anlamı yok sen kahveyi seversen ve senden bahsederken o kahve içer deriz ama o bir kahve içer demeyiz


hacimustafa27

The geren tea desek anlam yanlış olur mu


AselhanAyd

Olmaz "The" birşeyi belirtmek için kullanılır


Heyman491765

genel bir anlam ifade eden bir cümle eğer " my aunts drink the green tea " olsaydı halalarım yeşil çayı içer olurdu ve bu cümle " o andan bahsederdi" bize verilen cümle geniş zaman cümlesi


mojdayn

'My aunts drinks green tea' kadınlar she fiillere 's' rapidity gelmiyor muydu❓


AselhanAyd

Geliyor ama orda "benim halalarım yeşil çay içer" yazıyor


Ersin728105

Burada are neden kullanılmıyor


Ersin728105

My aunts are şeklinde


Merve783918

Geniş zamanda kullanıldığı için 'are' gelmez, çoğul olduğu için de '-s' gelmez


Heyman491765

" are" yardımcı fiildir yani türkçede "dır, dir" anlamı taşır eğer cümlede yüklem yok ise yüklem haline getirmek için am is are eklerini kullanırız aynı türkçede dır dir kullandıgımız gibi ancak cümlede "drink= içmek " zaten yüklem belirttiği için yardımcı fiile yanı dir dır eklerine gerek olmaz

eğer içmektir şeklinde kullandığımız cümleler vardır derseniz de örnek vermek gerekirse içmek kelimesi "en iyi yaptığım şey içmektir" şeklindeki cümlede içmek kelimesini isim olarak kullandığımız için dir eki geldi


Murat970917

Çünkü cümle geniş zaman kurulmuş, şimdiki zaman kurulmamış.


Johann179845

Green tea ve tea Green arasındaki fark ne


Heyman491765

sıfat tamlaması olarak düşünürseniz "yeşil çay" mı dersiniz "çay yeşil" mi dersiniz ?


Murat970917

Meraktan denedimdi, not düşeyim, aunt icin bibimgil ve bibi'yi kabul etmiyor henüz Dúo ((:


Ahmet95100

My aunts are drink green tea neden olmuyor?


Heyman491765

" are" yardımcı fiildir yani türkçede "dır, dir" anlamı taşır eğer cümlede yüklem yok ise yüklem haline getirmek için am is are eklerini kullanırız aynı türkçede dır dir kullandıgımız gibi ancak cümlede "drink= içmek " zaten yüklem belirttiği için yardımcı fiile yanı dir dır eklerine gerek olmaz

eğer içmektir şeklinde kullandığımız cümleler vardır derseniz de örnek vermek gerekirse içmek kelimesi "en iyi yaptığım şey içmektir" şeklindeki cümlede içmek kelimesini isim olarak kullandığımız için dir eki geldi


Mustafa540343

Halalarima oneriyorum icmiyorlar. Bak dualingonun bile yesil cay iciyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.