1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Yours are red, mine is white…

"Yours are red, mine is white."

Fordítás:A tieid pirosak, az enyém fehér.

February 28, 2014

18 hozzászólás


aliz2

ezt irtam: a tiéd piros , az enyém fehér.A yours lehet tied és tiétek is,vagy rosszul tudom??

February 28, 2014

radnaitomi

Mivel a 'yours' után 'are' van - vagyis többes szám - így a tieid (több), és nem a tiéd (egy darab).

A 'yours' tényleg lehet akár egyes szám 2. vagy többes szám 2. személy.

De az 'are' miatt tudjuk, hogy több darab birtokról van szó (függetlenül attól, hogy a birtokos egyedül van, vagy többen vannak.)


Solt101

Egyes szamban hogyan irjuk? "Yours is red" - igy lehet irni egyes szamban? Koszonom!


radnaitomi

Pontosan.

  • yours are red = a tieid pirosak

  • yours is red = a tiéd piros


mashYES

nekem helyes valasznak azt irta hogy tiédek pirosak...


aliz2

köszönöm radnaitomi,tényleg az are a darabszámra vonatkozik,most már értem .Köszi mégegyszer


radnaitomi

Nagyon szívesen! :)


OldAkita

Küzdök keményen hogy megértsem az angol névelőhasználati gyakorlatát. De ez se piskóta ami az "are"-al van. Rendben, megtanulom hogy egyes számban "is" többes számban "are". De hova tegyem a "you are"t? Az szintén egyes szám.


Maminti.

Az a szabályt erősítő kivétel... :)


OldAkita

Kedves Mamanti, "You are angel" :) thx.


matzoli

Én is azt írtam, hogy a tied és nem fogadta el...


MAnita79

Tiédek? Az nem éppen magyarul van!


NostiDvid

Tieitek a pirosak az enyém az fehér??? Érdekes megoldás


aliznemeth

úgy írtam ahogy ő is..erre kiírja, hogy nem jó!


PopaDomoko

Tiétek piros,az enyém fehér.Miért nem jó?


Maminti.

A tiétek/tied piros = Yours is red. (Itt egy valami piros)

A tieid pirosak = Yours are red. (Itt több valami piros),

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.