A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Yours are red, mine is white."

Fordítás:A tieid pirosak, az enyém fehér.

4 éve

20 hozzászólás


aliz2

ezt irtam: a tiéd piros , az enyém fehér.A yours lehet tied és tiétek is,vagy rosszul tudom??

4 éve

radnaitomi

Mivel a 'yours' után 'are' van - vagyis többes szám - így a tieid (több), és nem a tiéd (egy darab).

A 'yours' tényleg lehet akár egyes szám 2. vagy többes szám 2. személy.

De az 'are' miatt tudjuk, hogy több darab birtokról van szó (függetlenül attól, hogy a birtokos egyedül van, vagy többen vannak.)

4 éve

Solt101

Egyes szamban hogyan irjuk? "Yours is red" - igy lehet irni egyes szamban? Koszonom!

2 éve

radnaitomi

Pontosan.

  • yours are red = a tieid pirosak

  • yours is red = a tiéd piros

2 éve

BozsSndor

A you után mindig are van, nem? Akkor, hogy jelölheti az are a többes számot?

3 éve

radnaitomi

A 'you' után tényleg 'are' van egyes számban is és többes számban is. Csak itt nem 'you' van, hanem 'yours'.

2 éve

mashYES

nekem helyes valasznak azt irta hogy tiédek pirosak...

4 éve

aliz2

köszönöm radnaitomi,tényleg az are a darabszámra vonatkozik,most már értem .Köszi mégegyszer

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :)

4 éve

OldAkita

Küzdök keményen hogy megértsem az angol névelőhasználati gyakorlatát. De ez se piskóta ami az "are"-al van. Rendben, megtanulom hogy egyes számban "is" többes számban "are". De hova tegyem a "you are"t? Az szintén egyes szám.

4 éve

Maminti.
Maminti.

Az a szabályt erősítő kivétel... :)

4 éve

OldAkita

Kedves Mamanti, "You are angel" :) thx.

4 éve

matzoli

Én is azt írtam, hogy a tied és nem fogadta el...

4 éve

MAnita79

Tiédek? Az nem éppen magyarul van!

2 éve

NostiDvid

Tieitek a pirosak az enyém az fehér??? Érdekes megoldás

2 éve

aliznemeth

úgy írtam ahogy ő is..erre kiírja, hogy nem jó!

2 éve

PopaDomoko
PopaDomoko

Tiétek piros,az enyém fehér.Miért nem jó?

1 éve

Maminti.
Maminti.

A tiétek/tied piros = Yours is red. (Itt egy valami piros)

A tieid pirosak = Yours are red. (Itt több valami piros),

1 éve