"¿Cómo se lo habríamos dicho?"

Traducción:Com li ho hauríem dit?

January 14, 2017

7 comentarios
El debate ha sido cerrado.


simsegurap

Crec que tan correcte és "Com li ho hauríem ?" com "Com els ho hauríem dit?".


PalomaLozanoRubi

És pot diure també: com s'ho hauriem dit?


Oceanotti

No. En esta oración en español, se no es un pronombre reflexivo sino de dativo de tercera, y se traduce le>li.

(En español, le cambia a se cuando se combina con lo, la, los, o las).


Nota: Ya te he visto escribir varias veces *diure. Se escribe dir. ;-)


ureibosatsu

No es pot dir 'l'ho' en aquesta situacio?


natalia.ic

No, el pronombre li no se apostrofa


Miriam1598

Jo diria que l'article "Li" no està acceptat si volem aprendre correctament la llengüa. D'altra banda jo opino que la traducció seria "Com s'ho hauriem dit?" o "Com els ho hauriem dit?" malauradament la frase a traduïr no especifica si és a ell o a ells.


[usuario desactivado]

    Li és correcte...

    Institut d'Estudis Catalans - li

    pron. [LC] Datiu singular del pronom de tercera persona ell. L’ha vist i li ha dit allò. L’ha vista i li ha dit allò. No li ho diguis. No li’n donis.

    https://dlc.iec.cat/Results?DecEntradaText=li&AllInfoMorf=False&OperEntrada=0&OperDef=0&OperEx=0&OperSubEntrada=0&OperAreaTematica=0&InfoMorfType=0&OperCatGram=False&AccentSen=False&CurrentPage=0&refineSearch=0&Actualitzacions=False

    Salutacions

    Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.