Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The man and the woman"

Překlad:Ten muž a ta žena

před 1 rokem

10 komentářů


KristnaMol1

Takže pokud se v angličtině použije člen "the", MUSÍM to do češtiny přeložit jako ten/ta/to, aby to mělo stejný význam :)?

před 1 rokem

beata528631

Většinou ano, protože člen „the“ odkazuje konkrétně, narozdíl od členů „a/an“. I v češtině, pokud bys chtěla upozornit na konkrétní dvojici, řekneš „tamten muž a ta žena“, aby bylo jasno, že nemluvíš o muži a ženě obecně.

před 1 rokem

KristnaMol1

Děkuju :).

před 1 rokem

OliverBens1

As someone trying to learn Czech, what is the difference between Ten and Ta in Czech?

před 1 rokem

beata528631

Ten is for him and ta is for her. For example: Who was it? That boy - ten kluk / that girl - ta holka. You can also use it with objects and animals...ten hrad, pes, svět...(castle, dog, world...etc.) and ta květina, kočka, váza, lampa, hlava...(flower, cat, vase, lamp, head...)

před 1 rokem

OliverBens1

Ah ok that makes sense. Does that mean that every noun has a gender e.g. Masculine, Feminine, Neuter? Thank you! :D You write well in English as well.

před 1 rokem

beata528631

Yes, exactly. For neutral gender it would be ,,to" in this case. (to auto, to kolo) Thanks :)

před 1 rokem

OliverBens1

Ah I understand now, Thanks! I'm still getting used to quote marks in Czech as well haha e.g. in English we would put "Hello" and in Czech you put ,,Ahoj" haha. I've never seen that before! Thank you again for your help!

před 1 rokem

HonzaSuchy

Asi nebude špatně, když jsem napsal tento muž a tato žena, protože v češtině se zájmena ve smyslu členů nepoužívají?

před 1 rokem

JiHendrych

Psal jsem ten muž ale system mě přerušil nevímproč_

před 8 měsíci