1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My previous car was bigger."

"My previous car was bigger."

Fordítás:Az előző autóm nagyobb volt.

February 28, 2014

18 hozzászólás


StanczRoza

Ez most akkor milyen igeido.En mar azt sem tudom mi vagyok.Letudom forditani,de nem ertem ...


Makuka0

én sem, de nem biztos, h ez a fontos. sztem múlt idő


EndreNagy0

Korábban nagyobb kocsim volt. Nem fogadta el. Pedig a korábban nem jelenti azt, hogy az előző. Azt jelenti, hogy valamelyik előző.


Harga

Az előző az eggyel korábbit jelenti. Ide előző kell.


Neomien

"Korábban nagyobb kocsim volt." = "Previously I had a bigger car." Ebben a mondatban az időhatározó szó, a birtokos szerkezet és a jelzős szerkezet is eltér a "My previous car was bigger." mondatbelitől, tehát téves fordítás, bár szemantikailag (jelentésben) tényleg ugyanazok.


Harga

Nálam mindkét fordítás jó. Tied: "Korábban nagyobb kocsim volt." = "Previously I had a bigger car." És duolingóé: "Az előző autóm nagyobb volt." = "My previous car was bigger." Két különböző mondat eltérő jelentéssel. Mi a gondod velük?


miskei

A korábbi autóm... nem fogadja el


nagyenyed

köszi, hogy jelezted, nekem már elfogadta


HPetyko

Ez miért befejezett múlt?


Harga

Múlt: My previous car was bigger. Befejezett múlt: My previous car had been bigger.


bela0830

Mert ami volt az nincs.


Magdi.HU

Ez nem a befejezett jelen tananyag? Ez egy komoly kérdés. Tényleg elbizonytalanodtam, mert mobil alkalmazást használok és nem látható a téma. Valójában nekem az a kérdésem merült fel, hogy mondatszerkezetileg ez mitől befejezett jelen? Ha az, majd előbb utóbb világos lesz remélem. Egyenlőre ott tartok, hogy a befejezett jelenben a mondat jellegzetesen tartalmazza a "have" szócskát, ami birtoklást jelent elsősorban. Csak arra tudok gondolni, nyílván vannak kivételek.


Harga

Ez a mondat nem befejezett jelen, hanem egyszerű múlt idő. Nem kivétel.


zsjhvq

Az előbbi vajon miért nem jó??


Harga

"Az előbbi ...??" Jó az, valahogy így lenne angolul: "the former"


MartonGeza

Azt is el kellene fogadni, hogy "Az előbbi autóm nagyobb volt"!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.