Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ich weiß es selbst nicht genau."

Çeviri:Ben kendim tam bilmiyorum.

0
1 yıl önce

7 Yorum


KissMyAdonis

''ben kendim tam bilmiyorum'' Moderatörlerden veya herhangi biri bana bu çevirideki mantığı anlatabilir mi? Bunu türkçeye çeviren ya türkçe bilmiyor ya almanca

1
Cevap ver1 yıl önce

Eluvian_
  • "Ben kendim tam bilmiyorum, bana da başkası söyledi. Hiçbir zaman da kendim bilememişimdir."

Türkçede "kendim"in böyle bir kullanımı mevcut, şahsen benim kulağımı hiç cızırdatmadı.


TDK de şöyle bir cümle yazmış "kendim" için:

isim, dil bilgisi Kişi kavramını pekiştiren "kendi" sözü

  • "Ben kendim aldım."
0
Cevap ver1 yıl önce

KissMyAdonis

Kendim gibi refleksif zamire gerek yok demek istediğim o. Ben tam olarak bilmiyorum bu yeterli ben kendim tam bilmiyorum cümlesi biraz kulak tırmalıyor. Bunu çok kullanma sana dil bilgisi kitabı verirler :)

1
Cevap ver1 yıl önce

Eluvian_

Tdk verirse alirim. O da kullaniyor cunku. Donusumlu zamirler sikca kullaniliyor, hem de bu sekilde. Hayatim boyunca sikca duydugum ve soyledigim bir sekil sayet, sizi bilemem.

0
Cevap ver1 yıl önce

KissMyAdonis

Kullanılmıyor demedim sadece gereksiz dedim.

0
Cevap ver1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

"Bunu ben kendim tam bilmiyorum" yanliş mi?

0
Cevap ver1 yıl önce

AlicanVata

doğru olması lazım ama dinleyen yok

0
Cevap ver9 ay önce